Najmodniejszy termin: Web 2.0
-
- Piotr Zalewski,
- 04.01.2007, godz. 10:24
Jak wynika z badań Nielsen BuzzMetrics, "Web 2.0" było najczęściej cytowanym artykułem Wikipedii wśród Amerykanów w 2006 roku. Jego popularność przerosła inne modne słowa i terminy, takie jak "blog" czy "podcast".
Wikipedia była jednym z najczęściej cytowanych źródeł. Na blogach powoływano się na nią prawie 29 tys. razy, o 54% więcej niż rok wcześniej.
W ciągu roku encyklopedia zyskała ponad dwukrotnie więcej użytkowników. W listopadzie 2005 miała ich 17,8 mln, a rok później już 37,8 mln., wynika z badań Nielsen Netratings. Podobny wzrost popularności zanotowała polska Wikipedia.
Jonathan Carson, dyrektor Nielsen BuzzMetrics zwraca uwagę, że słowo "Wikipedia" coraz częściej zastępuje słowo "encyklopedia". Podobnie dzieje się z innymi silnymi markami, np. w Polsce często mówi się na buty sportowe - "adidasy".
W badaniu było analizowane 38 mln amerykańskich blogów.
Nielsen BuzzMetrics zajmuje się badaniem mediów tworzonych przez użytkowników. Analizuje między innymi blogi, fora na dużych portalach i grupy dyskusyjne Usenet.
1. Web 2.0
http://en.wikipedia.org/wiki/Web_2.0
2. Steve Irvin
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwin
3. Mark Foley Scandal
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Foley_scandal
4. Blog
http://en.wikipedia.org/wiki/Blog
5. Ajax
http://en.wikipedia.org/wiki/AJAX
6. World War II
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II
7. Snakes on a Plane
http://en.wikipedia.org/wiki/Snakes_on_a_plane
8. Meme
http://en.wikipedia.org/wiki/Meme
9. Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Wiki
10. RSS
http://en.wikipedia.org/wiki/RSS
11. Podcasting
http://en.wikipedia.org/wiki/Podcasting
12. George Bush
http://en.wikipedia.org/wiki/George_W._Bush
13. Podcast
http://en.wikipedia.org/wiki/Podcast
14. Net Neutrality
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality
Źródło: Nielsen BuzzMetrics, 1 stycznia - 10 grudnia 2006.