Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Najmodniejszy termin: Web 2.0

Jak wynika z badań Nielsen BuzzMetrics, "Web 2.0" było najczęściej cytowanym artykułem Wikipedii wśród Amerykanów w 2006 roku. Jego popularność przerosła inne modne słowa i terminy, takie jak "blog" czy "podcast".

Wikipedia była jednym z najczęściej cytowanych źródeł. Na blogach powoływano się na nią prawie 29 tys. razy, o 54% więcej niż rok wcześniej.

W ciągu roku encyklopedia zyskała ponad dwukrotnie więcej użytkowników. W listopadzie 2005 miała ich 17,8 mln, a rok później już 37,8 mln., wynika z badań Nielsen Netratings. Podobny wzrost popularności zanotowała polska Wikipedia.

Jonathan Carson, dyrektor Nielsen BuzzMetrics zwraca uwagę, że słowo "Wikipedia" coraz częściej zastępuje słowo "encyklopedia". Podobnie dzieje się z innymi silnymi markami, np. w Polsce często mówi się na buty sportowe - "adidasy".

W badaniu było analizowane 38 mln amerykańskich blogów.

Nielsen BuzzMetrics zajmuje się badaniem mediów tworzonych przez użytkowników. Analizuje między innymi blogi, fora na dużych portalach i grupy dyskusyjne Usenet.