Najlepsze dni na komercyjne listy

Poniedziałek uznawany był zazwyczaj za najlepszy dzień na wysyłanie komercyjnych wiadomości pocztą elektroniczną, jednak nowe badanie pokazuje, że każdy dzień jest na to równie dobry - wynika z danych eMarketera.

W ubiegłym roku dwa różne badania, wykonane przez firmy Return Path i eROI wykazały, że poniedziałek jest najlepszym dniem na wysyłanie komercyjnych wiadomości e-mail. Ich skuteczność była powyżej średniej. Natomiast listy elektroniczne wysyłane w piątki miały skuteczność nieco poniżej średniej, najgorzej wypadały informacje wysyłane w soboty i niedziele i to nie tylko pod kątem skuteczności dostarczenia, ale również odsetka wiadomości otwieranych.

Jednak najnowszy raport ExactTarget pokazuje, że nie ma "najlepszego dnia" na wysyłanie komercyjnych wiadomości e-mail. 97% wiadomości będących częścią kampanii marketingowych wysyłanych jest od poniedziałku do piątku, szczyt następuje w środę.

Według autorów raportu ExactTarget, najlepszy dzień na otwieranie wiadomości, wcale nie oznacza zwiększonej liczby kliknięć w załączone linki i autorzy kampanii powinni brać tę różnicę pod uwagę. Maksymalizacja odsetka otwierania listów elektronicznych jest istotna przy promocji marki, natomiast klikalność ma znaczenie, jeśli celem jest pozyskanie nowych klientów.