Najlepsze blogi firmowe w Polsce w 2009 r.
- Artur Małek,
- 16.12.2009, godz. 12:34
Jury konkursu na "Najlepsze polskie blogi firmowe 2009" przedstawiło swoje typy.
Konkurs to całkowicie społeczna inicjatywa non-profit, która ma na celu promowanie narzędzi społecznościowych wśród polskich firm i prezentowanie zalet otwartej komunikacji.
- "Liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 100 proc. w porównaniu do pierwszej, zeszłorocznej edycji" - mówi Dominik Kaznowski bloger i organizator konkursu. - "Blogi reprezentowały bardzo rożny poziom. Jednak z roku na rok można zauważyć coraz więcej tych ciekawych i profesjonalnie prowadzonych. Z tego też powodu wybór laureatów był naprawdę trudny" - dodaje.
Jurorami, w tegorocznej edycji konkursu byli:
* Jarosław Sobolewski - Dyrektor Generalny IAB
* Maciej Budzich - bloger (Mediafun)
* Michał Macierzyński - analityk w Bankier.pl, wiceprezes Fundacji InternetPR, wykładowca
* Maciej Zawadziński - prezes Brand New Media
* Joanna Gajewska - Rzecznik Prasowy Naszej-klasy.pl
* Arvind Juneja - Community Manager w GoldenLine.pl
* Aleksander Winciorek - R&D Manager w Heureka
* Marek Woźniak - Dyrektor NetPR.pl
* Dominik Kaznowski - bloger (kaznowski.blox.pl), pełnomocnik zarządu ds. Marketingu i Public Relations Naszej-klasy.pl
Najlepsze polskie blogi firmowe roku 2009:
KATEGORIA BLOG MŁODY (od 3 do 6 miesięcy)
1 miejsce
2 miejsce
3 miejsce - ex aequo:
Blog Paclan Historie Kuchenne i Blog ŁubuDubu PR
KATEGORIA BLOG DOJRZAŁY (od 6 miesięcy do roku)
1 miejsce
Blog Scrapbooking Inspiracje i Informacje Scrap.com.pl
2 miejsce
Blog InsideLab “Z życia Bronisławy"
3 miejsce
KATEGORIA BLOG PROFESJONALNY (powyżej roku)
1 miejsce
2 miejsce
3 miejsce
KATEGORIA BLOG INSTYTUCJI (powyżej 3 miesięcy)
1 miejsce
Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie
Nie przyznano nagród za 2 i 3 miejsce ze względu na zbyt małą ilość zgłoszeń w kategorii.
WYRÓŻNIENIA SPECJALNE:
* blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie (najwyższa punktacja wśród ocenianych blogów);
* blog Rzecznika TP/Orange (za przełamywanie stereotypów w komunikacji z klientami);
* blog Ancora Restaurant (za styl, klasę i szerokie spojrzenie na dziedzinę);
* blog Arboblog (najlepszy blog branży interaktywnej);
* blog Innowacje i Inspiracje Infovide Matrix (najlepszy blog IT);
* blog PGS Rzeszów (dla pracowników IT z poczuciem humoru i zacięciem (nie tylko) redakcyjnym);
* blog Art Zone Events (dopasowanie języka przekazu do specyfiki działalności firmy);
* blogi Domu Maklerskigo BOŚ SA (najlepszy blog inwestycyjny);
* Mikroblog Site Impulse (za zwięzłość).
Blogi oceniano głównie pod kątem wpływu jaki wywierają na sposób komunikowania się firmy z otoczeniem. Oceniane były: otwartość komunikacji (język, styl); częstotliwość wpisów; ilość autorów; znaczenie bloga w komunikacji firmy (ekspozycja na stronie); ilość/jakość komentarzy; wygląd, nawigacja, usability.
Źródło: Blogifirmowe.wordpress.com