Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Najlepsze blogi firmowe w Polsce w 2009 r.

Jury konkursu na "Najlepsze polskie blogi firmowe 2009" przedstawiło swoje typy.

Konkurs to całkowicie społeczna inicjatywa non-profit, która ma na celu promowanie narzędzi społecznościowych wśród polskich firm i prezentowanie zalet otwartej komunikacji.

- "Liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 100 proc. w porównaniu do pierwszej, zeszłorocznej edycji" - mówi Dominik Kaznowski bloger i organizator konkursu. - "Blogi reprezentowały bardzo rożny poziom. Jednak z roku na rok można zauważyć coraz więcej tych ciekawych i profesjonalnie prowadzonych. Z tego też powodu wybór laureatów był naprawdę trudny" - dodaje.

Jurorami, w tegorocznej edycji konkursu byli:

* Jarosław Sobolewski - Dyrektor Generalny IAB

* Maciej Budzich - bloger (Mediafun)

* Michał Macierzyński - analityk w Bankier.pl, wiceprezes Fundacji InternetPR, wykładowca

* Maciej Zawadziński - prezes Brand New Media

* Joanna Gajewska - Rzecznik Prasowy Naszej-klasy.pl

* Arvind Juneja - Community Manager w GoldenLine.pl

* Aleksander Winciorek - R&D Manager w Heureka

* Marek Woźniak - Dyrektor NetPR.pl

* Dominik Kaznowski - bloger (kaznowski.blox.pl), pełnomocnik zarządu ds. Marketingu i Public Relations Naszej-klasy.pl

Najlepsze polskie blogi firmowe roku 2009:

KATEGORIA BLOG MŁODY (od 3 do 6 miesięcy)

1 miejsce

Blog Banku Zachodniego WBK

2 miejsce

Blog AdTaily

3 miejsce - ex aequo:

Blog Paclan Historie Kuchenne i Blog ŁubuDubu PR

KATEGORIA BLOG DOJRZAŁY (od 6 miesięcy do roku)

1 miejsce

Blog Scrapbooking Inspiracje i Informacje Scrap.com.pl

2 miejsce

Blog InsideLab “Z życia Bronisławy"

3 miejsce

Blog iSzafy

KATEGORIA BLOG PROFESJONALNY (powyżej roku)

1 miejsce

Blog Rzecznika TP/Orange

2 miejsce

Blog mBank

3 miejsce

Blog Ancora Restaurant

KATEGORIA BLOG INSTYTUCJI (powyżej 3 miesięcy)

1 miejsce

Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie

Nie przyznano nagród za 2 i 3 miejsce ze względu na zbyt małą ilość zgłoszeń w kategorii.

WYRÓŻNIENIA SPECJALNE:

* blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie (najwyższa punktacja wśród ocenianych blogów);

* blog Rzecznika TP/Orange (za przełamywanie stereotypów w komunikacji z klientami);

* blog Ancora Restaurant (za styl, klasę i szerokie spojrzenie na dziedzinę);

* blog Arboblog (najlepszy blog branży interaktywnej);

* blog Innowacje i Inspiracje Infovide Matrix (najlepszy blog IT);

* blog PGS Rzeszów (dla pracowników IT z poczuciem humoru i zacięciem (nie tylko) redakcyjnym);

* blog Art Zone Events (dopasowanie języka przekazu do specyfiki działalności firmy);

* blogi Domu Maklerskigo BOŚ SA (najlepszy blog inwestycyjny);

* Mikroblog Site Impulse (za zwięzłość).

Blogi oceniano głównie pod kątem wpływu jaki wywierają na sposób komunikowania się firmy z otoczeniem. Oceniane były: otwartość komunikacji (język, styl); częstotliwość wpisów; ilość autorów; znaczenie bloga w komunikacji firmy (ekspozycja na stronie); ilość/jakość komentarzy; wygląd, nawigacja, usability.

Źródło: Blogifirmowe.wordpress.com