Na zakupy z telefonem lub przez telefon

Zakupy z wykorzystaniem telefonów komórkowych są coraz popularniejsze. W tym celu używane są smartfony, jak i zwykłe telefony z dostępem do Internetu. Klienci używają ich przy tradycyjnych zakupach oraz kupując w sklepach internetowych, gdy są poza domem i nie mają dostępu do komputera.

Telefony są coraz częściej używane podczas zakupów. Na zdjęciu aplikacja RedLaser dla iPhone'a.

Polecamy:

Zobacz też:

Firma Arc Worldwide przeprowadziła badania amerykańskich posiadaczy telefonów. Okazało się, że ponad 50 proc. z nich używa telefonów w czasie zakupów. 80 proc. korzysta w tym celu ze zwykłych telefonów, a nie ze smartfonów, które nie są jeszcze aż tak popularne.

51 proc. kupujących woli korzystać z oferty sprzedawców, którzy posiadają strony mobilne informujące o produktach i podające inne przydatne informacje. Według Arc Worldwide stronami takimi dysponuje jednak tylko 4,8 proc. wszystkich sprzedawców.

Telefony komórkowe pomagają w określeniu adresów sklepów, godzin ich otwarcia, zdobywaniu informacji na temat produktów, ich zdjęć oraz określaniu ofert pobliskich i konkurencyjnych sprzedawców. Służą także do nabywania produktów ze sklepów internetowych oraz z aukcji i wyszukiwania ofert w serwisach zakupów grupowych. Na to wszystko pozwalają np. podczas jazdy autobusem lub w poczekalni.

Więcej możliwości sprawia, że zakupy drogich produktów, np. samochodów, wymagają mniej czasu i przygotowań. Telefon szybko dostarcza potrzebne informacje. Z drugiej strony, proste zakupy stały się bardziej skomplikowane, gdyż telefon może zaprezentować wiele możliwości, z których należy dokonać wyboru np. zlokalizuje stacje paliw lub kawiarni na mapie.

Firma Arc Worldwide radzi sprzedawcom zakładanie stron mobilnych i korzystanie w swoich sklepach z kodów kreskowych QR, które mogą być odczytywane przez smartfony. Zwracają też uwagę na znaczenie czytelnych aplikacji mobilnych i stron internetowych, które mogą przyciągnąć klientów kupujących w sieci.