Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

N1ckola - polski serial internetowy, który jest już rentowny

W przyszły poniedziałek w sieci pojawi się pierwszy odcinek najnowszego serialu Agory i A2 Multimedia pt. "n1ckola". O raczkującym rynku seriali on-line w Polsce, o pomysłach na popularyzację N1ckoli oraz o ambicji na powtórzenie sukcesu "Niewolnicy Isaury" - rozmawiamy z #Maciejem Wichą#, dyrektorem serwisów informacyjnych i społecznościowych w Agora S.A.

Pierwszy odcinek serialu "n1ckola" zostanie wyemitowany 26 stycznia na platformiehttp://www.n1ckola.pl. Produkcja obejmuje ponad 100 odcinków (jak zdradził nam Miaciej Wicha, może być ich nawet 120), które wyświetlane będą 4-5 razy w tygodniu. Każdy odcinek serialu n1ckola będzie trwać do 5 minut.

Nowa produkcja Agory i A2 Multimedia łączy w sobie kilka gatunków: reality show, dokument i fikcję fabularną z wątkami sensacyjnymi. Fabuła oparta została na legendzie, a początkowo akcja rozgrywać się będzie w Londynie. Później N1ckola przeprowadzi się do Polski.

Agora, producent serialu, odpowiada m.in. za marketing projektu oraz relacje z klientami. Producent wykonawczy, spółka A2 Multimedia, odpowiedzialny jest za castingi, produkcję i dystrybucję odcinków. Kreacje outdoorowe oraz internetowe wykonała agencja Opcom.

N1ckola - polski serial internetowy, który jest już rentowny

Tak wygląda główna bohaterka serialu n1ckola

Sponsorami, których produkty będą pojawiały się w serialu na zasadzie product placement, są: Microsoft, Polkomtel, Samsung, Hasbro. Wg Jakuba Kossakowskiego, głównego scenarzysty serialu, największymi problemami przy powstawaniu N1ckoli, było opowiedzenie czegoś, co jest już znane (czyli legendy na której oparta została fabuła) oraz nieinwazyjne umieszczenie w serialu produktów czterech marek. "Dzięki temu, że ja tworzyłem bohaterów prawie od podstaw, ja nadawałem im cechy, mogłem łączyć z nimi marki. Pokazywać je jako część stylu życia bohatera" - mówi J. Kossakowski.

"Produkcja n1ckola to wielkie wyzwanie dla Agory i A2Multimedia ze względu na zupełnie nową formułę dramaturgiczną, której uczymy się od partnerów z USA, jak i na nowy model docierania do publiczności z przekazem reklamowym. Jesteśmy przekonani, że takie seriale wypracują standardy nowych rozwiązań reklamowych" - mówi Kamil Przełęcki, dyrektor ds. rozwoju i konwergencji multimediów w Agorze.

Serial oparty jest na licencji firmy EQAL, wytwórni zajmującej się produkcją interaktywnych form telewizyjnych. Jej największe sukcesy to popularne za granicą seriale internetowe: "LonleyGirl15" i "KateModern". "W ramach licencji wnieśliśmy m.in. wiedzę, czyli to, w jaki sposób kręcić ujęcia, technikę produkcji, liczbę odcinków, które maja być emitowane w tygodniu" - mówi współzałożyciel firmy EQAL -Greg Goodfried, lubiący porównywać swoje produkcje do serialu Star Trek .

Rozmawiamy z Maciejem Wichą, dyrektorem serwisów informacyjnych i społecznościowych w Agora S.A
Jak przekonać polskiego widza, aby zrezygnował z oglądania tradycyjnej telewizji i "przesiadł" się na wideo w internecie?

Nie trzeba przekonywać - to się po prostu dzieje. Polski widz, szczególnie młody, spędza więcej czasu przed ekranem komputera. I to są oficjalne dane. Grupa wiekowa pomiędzy 13-19 lat spędza więcej czasu przy komputerze, niż przed ekranem telewizora. I też nie trudno to sobie wyobrazić: pokój rodziców, w którym jest telewizor; pokój młodego człowieka, w którym jest komputer.

To co my robimy, bazuje właśnie na tej obserwacji. Adresujemy nasze produkcje do młodych ludzi. Na pytanie, co zrobić żeby oni się odkleili od telewizora i poszli do sieci odpowiadam: nic. Oni są w sieci. Wystarczy stworzyć dobry produkt on-line i oni ten produkt w sieci błyskawicznie znajdą.

Czy wspomniana "przesiadka" możliwa jest również w przypadku starszych grup wiekowych?

Oczywiście, że jest to możliwe. Jest to jedynak kwestia tego jak dobre jest to co się oferuje oraz dostępność kanału, w którym to się emituje.

Zamierzacie kręcić wideo on-line dla tej grupy wiekowej?

Tak. Wiedząc o tym, że grupa "early adopters" (osoby, które wcześniej niż inne adoptują nowe rzeczy) rekrutuje się w większości z ludzi młodych, zajęliśmy się właśnie nimi. Ale oczywiście chodzą nam po głowie projekty adresowane do starszej grupy (aczkolwiek jeszcze nie w tej chwili). Owszem mamy koncepcje, ale póki co koncentrujemy się na grupie, która da nam największe prawdopodobieństwo sukcesu.

Puszczając wodze fantazji, czy było by to coś jak "M jak miłość" w wersji internetowej?

Myślę że nie. Jesteśmy na tak wczesnym etapie rozwoju tego typu działalności w sieci, że na tak horrendalny sukces nie możemy liczyć. Ani z tym projektem, ani prawdopodobnie z kilkoma kolejnymi. To dlatego, że w Polsce nie ma jeszcze takiego widza. On się dopiero kreuje.

Mamy jednak przekonanie i wiarę, że będąc w procesie kreowania tego rynku, uczymy rynek i uczymy się sami. Wtedy kiedy on wybuchnie, będziemy daleko przed każdą konkurencją.

Poprzeczka, jaka sobie stawiamy, nie jest w żaden sposób porównywalna z 10 milionową oglądalnością M jak miłość. Trzeba pamiętać, że internet w Polsce to 15 mln ludzi. Czyli trzeba by mieć 2/3 internautów oglądających to przedsięwzięcie.

Myślę, że to jeszcze nie pora na takie osiągnięcia. Natomiast w swojej skali, w swoim kalibrze oczywiście chcemy być najlepsi i walczyć o kilkudziesięciotysięczną oglądalność. To jest poziom minimum, który będzie nas satysfakcjonował.

Kiedy więc w Polsce nastąpi boom na film w sieci?

Bardzo ciężko powiedzieć, bo co też oznaczał będzie w tym przypadku boom? Jakiś czas jest potrzebny, żeby zaimplementować innowacje.

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.