MySpace stawia na muzykę

Serwis społecznościowy MySpace rozpoczyna sprzedaż wideo z ekskluzywnych występów muzycznych, pisze New York Times. Największy witryna społecznościowa na świecie, jest zarazem trzecim najpopularniejszym serwisem muzycznym w Stanach. W Polsce z MySpace korzysta już ponad 600 tys. osób, a wiele polskich gwiazd ma w nim swoje profile.

Niewątpliwie MySpace.com jest fenomenem na rynku muzycznym. Największe gwiazdy i niszowi artyści - każdy kto chce się liczyć na rynku muzycznym chce mieć swój profil na MySpace.com. W serwisie nie brakuje profili polskich wykonawców, są tam Kayah, Tede czy Sistars, a rodzimych muzyków pojawi się zapewne znacznie więcej gdy wystartuje polska wersja serwisu. Według nieoficjalnych informacji ma to nastąpić na wiosnę 2008 r.

Według badania Megapanel PBI/Gemius we wrześniu br. MySpace.com odwiedziło 669 tys. użytkowników z Polski, którzy wygenerowali ponad 50 mln odsłon. Zasięg serwisu wyniósł 4,85%.

Wczoraj amerykański MySpace.com wprowadził usługę Transmissions. Zaproszeni do studia artyści mogą nagrać swoje utwory w specjalnych wersjach ekskluzywnie dla MySpace.com. Nagrania wideo z tych utworów są następnie sprzedawane w serwisie, a wykonawcy i dystrybutorzy mogą decydować o ich cenie. Umowy dotyczące podziału przychodów będą ustalane indywidualnie z każdym artystą.

Według danych przytoczonych przez NYT w październiku z sekcji muzycznej MySpace.com korzystało prawie 18 mln amerykańskich internautów. Więcej użytkowników miał tylko serwis ArtistDirect (19,1 mln) i Yahoo Music (24,4 mln).

To pierwszy z nowych modeli dystrybucji muzyki, jakie zamierza w najbliższych miesiącach testować MySpace, zapowiada Josha Brooks, wicedyrektor serwisu ds. zawartości programowej.

Według danych ComScore na całym świecie serwisy Fox Interactive do których należy MySpace.com odwiedziło w sierpniu 147 mln internautów.