MySpace na sprzedaż

News Corp zmodernizowało MySpace, a teraz rozważa jego sprzedaż. Rozrywkowy serwis społecznościowy będący kiedyś pionierem i liderem Web 2.0, wyraźnie przegrywa z rywalami.

Dyrektor Operacyjny News Corp Chase Carey powiedział agencji Reuters, że firma jest otwarta na sprzedaż MySpace. Obecnie rozważają wszystkie możliwości. W grę wchodzi sprzedaż lub szerokie partnerstwo z którąś firmą, a także udzielenie MySpace czasu na odzyskanie popularności.

News Corp kupiło MySpace w 2005, gdy serwis był na fali, a jego popularność rosła. Był największym portalem społecznościowym. Nie istniał jeszcze Twitter, a Facebook nie osiągnął jeszcze obecnych rozmiarów. News Corp zapłacił wtedy 580 milionów dolarów.

Serwis na początku przynosił zyski, ale z czasem zaczął zmierzać w złym kierunku. Stał się mało czytelny i zapanował w nim chaos, co sprawiło, że stracił wielu użytkowników.

Obecnie, po dość udanej modernizacji, MySpace odwiedza miesięcznie 60 milionów użytkowników. To spory potencjał, ale mniejszy niż kiedyś, mniejszy niż Twittera i wielokrotnie mniejszy niż Facebooka.

Modernizacja serwisu zwiększyła jego wartość. Chase Carey uważa, że wcześniej proces sprzedaży byłby bardzo trudny, a wartość MySpace zaniżona. Obecnie możliwości jest więcej, ale trudno powiedzieć, z której z nich skorzysta News Corp.

Potencjalnymi kupcami wydają się być Yahoo, AOL i główny rywal - Facebook, z którym MySpace po "remoncie" podpisał niedawno umowę o partnerstwo.