Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

MySpace na sprzedaż

News Corp zmodernizowało MySpace, a teraz rozważa jego sprzedaż. Rozrywkowy serwis społecznościowy będący kiedyś pionierem i liderem Web 2.0, wyraźnie przegrywa z rywalami.

Dyrektor Operacyjny News Corp Chase Carey powiedział agencji Reuters, że firma jest otwarta na sprzedaż MySpace. Obecnie rozważają wszystkie możliwości. W grę wchodzi sprzedaż lub szerokie partnerstwo z którąś firmą, a także udzielenie MySpace czasu na odzyskanie popularności.

News Corp kupiło MySpace w 2005, gdy serwis był na fali, a jego popularność rosła. Był największym portalem społecznościowym. Nie istniał jeszcze Twitter, a Facebook nie osiągnął jeszcze obecnych rozmiarów. News Corp zapłacił wtedy 580 milionów dolarów.

Serwis na początku przynosił zyski, ale z czasem zaczął zmierzać w złym kierunku. Stał się mało czytelny i zapanował w nim chaos, co sprawiło, że stracił wielu użytkowników.

Obecnie, po dość udanej modernizacji, MySpace odwiedza miesięcznie 60 milionów użytkowników. To spory potencjał, ale mniejszy niż kiedyś, mniejszy niż Twittera i wielokrotnie mniejszy niż Facebooka.

Modernizacja serwisu zwiększyła jego wartość. Chase Carey uważa, że wcześniej proces sprzedaży byłby bardzo trudny, a wartość MySpace zaniżona. Obecnie możliwości jest więcej, ale trudno powiedzieć, z której z nich skorzysta News Corp.

Potencjalnymi kupcami wydają się być Yahoo, AOL i główny rywal - Facebook, z którym MySpace po "remoncie" podpisał niedawno umowę o partnerstwo.