MyDoom wpływa na oglądalność
- Daniel Cieślak,
- 16.02.2004, godz. 15:32
176% wzrost liczby odsłon zanotowała w ciągu tygodnia kończącego się 1 lutego strona internetowa firmy Symantec, producenta popularnego programu antywirusowego Norton Antivirus. Serwis odwiedziło w tym czasie ponad 2,2 mln internautów - zdecydowana większość z nich szukała w nim sposobu na usunięcie robaka MyDoom lub informacji o nim.
Dane te podała firma Nielsen//NetRatings. Zdaniem jej przedstawicieli, tak gwałtowny wzrost liczby odsłon sprawił, że witryna Symanteca była w ciągu ostatniego tygodnia lutego stroną o najszybciej rosnącej oglądalności.
Według Grega Blooma, analityka Nielsen//NetRatings, połączenie dwóch faktów - tego, że wiele osób od razu szukało w Sieci informacji o MyDoom oraz tego, że producenci oprogramowania antywirusowego stanęli na wysokości zadania i szybko udostępnili odpowiednie szczepionki - wydatnie przyczyniło się do ograniczenia epidemii MyDoom.
Bloom zwrócił również uwagę na fakt, iż najchętniej odwiedzaną podstroną w serwisie Symanteca była w badanym okresie sekcja, z której można było pobrać program służący do usuwania z zainfekowanego systemu robaka MyDoom.
Podobna liczba (2,27 mln) internautów odwiedziła również w tym samym okresie serwis internetowy firmy McAfee - z tym, że tu mniejszy był wzrost liczby odsłon (wyniósł on 86%).
Więcej informacji:
http://www.nielsen-netratings.com