Muzyka w formie elektronicznej święci triumfy

Atlantic Records, która jest częścią wytwórni muzycznej Warner Music, poinformowała, że udało jej się osiągnąć przełom na amerykańskim rynku muzycznym. W ciągu ostatnich 12 miesięcy (od 1. października 2007 do 30. września b.r.) przychody ze sprzedaży muzyki w formie elektronicznej przewyższyły te ze sprzedaży tradycyjnej.

W ciągu 12 miesięcy 51% przychodów wytwórni pochodziło ze sprzedaży utworów oraz innych treści muzycznych w formie elektronicznej. Złożyła się na to sprzedaż zarówno poprzez sklepy internetowe, jak i innych produktów muzycznych, np. dzwonków do telefonów komórkowych, koszulek z wizerunkiem zespołów, itp.

Jedną z ważniejszych rzeczy, które umożliwiły osiągnięcie takiego wyniku, było przekonanie artystów, że rynek się zmienia. Bez zaoferowania klientom muzyki i treści w szerszy niż dotychczas sposób, nie będzie możliwy wzrost ich przychodów.

Craig Kallman, prezes Atlantic Records, stwierdził, że cześć fanów kupuje muzykę tylko i wyłącznie w tradycyjny sposób, inni zaś nie wyobrażają sobie innego sposobu niż zakup elektroniczny. Oprócz tego klienci chcą kupować koszulki z zespołami ich ulubionych artystów, albumy z ich zdjęciami czy jeszcze inne treści. Dzisiejszym zadaniem wytwórni muzycznych powinno być dostarczanie im dokładnie tego, czego się spodziewają i dokładnie w taki sposób, w jaki tego chcą. Tylko to pozwoli całemu rynkowi muzycznemu na przetrwanie w dzisiejszych czasach.

Takie wyniki powinny przekonać inne wytwórnie muzyczne, że oferowanie muzyki w formie elektronicznej nie jest niczym złym. Do tej pory nie były one chętne takim praktykom gdyż obawiały się, że taki sposób dystrybucji umożliwi użytkownikom nielegalne dzielenie się utworami w sieciach p2p.