Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Muzodajnia Polkomtela już działa

Zapowiadana jako muzyczna rewolucja na polskim rynku Muzodajnia.pl już działa. Polkomtel SA, operator sieci Plus GSM otwierający Muzodajnię, chce w ciągu roku zdobyć 300 tys. klientów.

W ofercie Muzodajnii dostępne są legalne pliki z muzyką mp3 do ściągnięcia na telefon komórkowy lub komputer oferowane w drodze kupna lub wypożyczenia - zarówno dla abonentów Plusa i innych klientów Polkomtela jak i dla wszystkich internautów.

Wysokość abonamentu zależna jest od liczby utworów i usługi operatora - twórcy projektu podkreślają jednak, że na pewno muzyka z Muzodajnii będzie wielokrotnie tańsza od tej dostępnej w tradycyjnym sklepie, dodatkowo bez konieczności płacenia za pojedyncze utwory. Muzodajnia to bogaty w treści i kompleksowy serwis muzyczny, w którym zakup muzyki będzie średnio ok. 20 razy tańszy niż w tradycyjnym sklepie.Nie bez znaczenia jest również fakt, że nasz produkt może przyczynić się do ograniczenia nielegalnej dystrybucji muzyki.- podkreśla zalety projektu Jarosław Bauc, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A.

Na szczęście nie potwierdziły się przypuszczenia, iż wszystkie pliki muzyczne w Muzodajnii chronione będą archaicznym DRM. Ma to miejsce jedynie w przypadku plików wma dostępnych w wypożyczalni oraz w darmowej promocyjnej wersji projektu, z której każdy po założeniu konta może ściągnąć na próbę 10 utworów.

Muzodajnia Polkomtela już działa

Muzodajnia.pl

Dlaczego miałoby nam się nie udać? Już kilka przykładów biznesowych w naszym kraju pokazało, że Polacy potrafią stworzyć rozwiązania, które u nas przyjmują się lepiej niż rozwiązania światowe - przekonuje Krzysztof Kilian, Wiceprezes Zarządu Polkomtel S.A.

Przemysław Danielewski, Dyrektor Zarządzający Iplay.pl

Subskrypcja jest najnowszym pomysłem rynku muzycznego na przyciągnięcie klientów do zakupu legalnej muzyki. Oferowanie dużych katalogów muzycznych i nieograniczonego do nich dostępu za stałą, niewysoką opłatę, na kształt abonamentu, pozwala klientom o wiele swobodniej czerpać ze świata muzyki. Takie podejście przywiązuje klienta do serwisu i jednocześnie zapewnia stały dopływ środków finansowych, które mogą posłużyć do inwestowania w polepszenie i powiększenie katalogu produktów. Jednocześnie użytkownicy nie są narażeni na ponoszenie wysokich kosztów za zakup pojedynczych utworów czy albumów.

Co do oferty Plusa zbyt mało jeszcze wiemy. W tej chwili - jeśli chodzi o wersję promocyjną usługi - jakość plików jest zaniżona, ograniczone znacznie są też możliwości korzystania z plików muzycznych (brak możliwości nagrywania płyt CD czy synchronizowania z odtwarzaczami przenośnymi lub telefonami).

Podsumowując można powiedzieć, że kierunek wybrany przez Plus jest zgodny z najnowszymi trendami, które zapoczątkowane zostały w Europie Zachodniej i pozostaje nam mieć nadzieję, że produkt ten będzie ciągle rozwijany i ulepszany przez Plusa.