Murdoch uruchomi sieć reklamową

News Corp planuje uruchomić sieć reklamową, która ma sprzedawać reklamy online w rozrastającym się internetowym imperium Ruperta Murdocha. Uruchomienie sieci przewidywane jest na pierwszą połowę 2008 r.

Prezes Fox Interactive Media (część koncernu News Corporation), Peter Levinsohn powiedział w poniedziałek agencji Reuters, że budowa sieci, nazywanej roboczo "FIM Serve", jest szeroko dyskutowana w korporacji. Ma być ona stworzona w szczególności dla serwisu MySpace.

- Start sieci odbędzie się nie wcześniej niż w pierwszej połowie przyszłego roku- mówił Levinsohn. - Jesteśmy gotowi na to. Zaczęliśmy już nawet prowadzić rozmowy z zewnętrznymi partnerami.

Levinsohn podkreślił, że sieć reklamowa skupi się na reklamach graficznych i nie zamierza konkurować z Google- liderem reklam w wyszukiwarkach, który jest również partnerem Fox Interactive Media.

Pomysł News Corp, aby uruchomić własną sieć reklamową jest zapewne inspirowany sukcesami sieci takich korporacji jak Microsoft, Yahoo, Time Warner, AOL czy Google. Ponadto, właściciele News Corp zdają sobie sprawę, że reklama internetowa jest najszybciej rozwijającą się gałęzią całego rynku reklamowego na świecie.

Źródłem zwrócenia uwagi News Corp na reklamę online jest również projekt HyperTargeting w serwisie MySpace. Technologia ta, uruchomiona w lecie 2007 r., umożliwia dostarczanie ponad 100 mln użytkowników specjalnie dopasowanych do nich reklam.

Źródło: Reuters