Monster Worldwide przejmuje Yahoo! HotJobs

Monster Worldwide, największy na świecie serwis kariery ogłosił zakup Yahoo! HotJobs, międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego dla osób poszukujących pracy i pracowników.

Transakcja o wartości 225 mln dolarów zostanie sfinalizowana w trzecim kwartale 2010 roku. Przez najbliższe 3 lata ruch ze strony Yahoo! HotJobs! w USA oraz Kanadzie będzie przekierowywany na stronę monster.com.

Umowa o przekierowaniu ruchu będzie rozliczana w oparciu o roczne statystyki wejść na stronę. Po wejściu umowy w życie, Monster Worldwide będzie miał przez określony czas wyłączność na negocjacje podobnych umów w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. W 2009 HotJobs odnotowało 12,6 mln wejść unikalnych użytkowników na stronę.

"W Polsce odczują różnicę ci użytkownicy monsterpolska.pl, którzy poszukują pracy za granicą. Już teraz po założeniu polskiego profilu można aplikować o pracę w ponad 50 krajach, co oznacza dostęp do ok. miliona ogłoszeń na całym świecie. Teraz ilość ofert pracy znacznie się zwiększy." - powiedział Dominik Matuzewicz, Sales Development Manager serwisu monsterpolska.pl.

Firma Monster została założona w 1994 roku przez Jeffa Taylora. Monster jest właścicielem serwisów rekrutacyjnych i (jak twierdzi spółka) specjalizuje się w zatrudnianiu kadry kierowniczej. Obecnie marka Monster posiada strony w 50 krajach.

W Polsce strona Monsterpolska.pl przyciągnęła w listopadzie ponad 600 tys. użytkowników, którzy wygenerowali 5,6 mln odsłon (za Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009 r.).

Pod koniec 2009 r. serwis Monsterpolska.pl wprowadził nową usługę, która polega na realizowaniu kampanii rekrutacyjnych. Bannery promujące konkretne oferty pracy umieszczane są na dobranych serwisach partnerów monsterpolska.pl.