Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Moda na phishing

Brytyjscy klienci amerykańskiego banku MBNA zostali zaatakowani przez oszustów za pośrednictwem poczty elektronicznej - "fałszywki" w formatach wiadomości bankowej sugerowały konieczność zalogowania się na fałszywej stronie banku w związku z rzekomymi zmianami w systemie zabezpieczeń – podał serwis BBC.

Każdy z klientów, który próbował się zalogować do konta poprzez stronę z "fałszywki", prawdopodobnie padł ofiarą kradzieży tożsamości a jego danymi i być może kontem zarządza tajemniczy oszust. Sprawa z MBNA to najświeższy przykład ataku typu "phishing" na klientów brytyjskich banków. Oszustwo wykryła i nagłośniła firma SurfControl, dostarczająca rozwiązania do filtrowania spamu. W ciągu ostatnich 24 godzin firma zaobserwowała bardzo wyraźny wzrost spamu podszywającego się pod pocztę z banku MBNA Europe.

Fałszywka zatytułowana "Oficjalna informacja MBNA" zawierała wiadomość o rzekomej zmianie systemu zabezpieczeń, na rozwiązanie, które zapobiegnie "powtarzającym się nieuczciwym transakcjom i zapewni bezpieczeństwo środkom zdeponowanym przez użytkownika". Użytkownik powinien zatem reaktywować swoje konto przechodząc przez odnośnik zamieszczony w wiadomości. Hiperłącze prowadzi zaś do strony w barwach korporacyjnych MBNA, oczywiście z innym adresem.

W grudniu ub. roku podobny atak typu "phishing" spotkał klientów banku internetowego NetWest, w październiku ub. roku - Nationwide i ten sam NatWest. Po co jednak sięgać za granicę - całkiem niedawno ataku tego typu doświadczyli klienci polskiego Inteligo (http://www.internetstandard.com.pl/news/63686.html ).