Mniejszy udział reklam i mniej pracowników

Yahoo! ogłosiło plan restrukturyzacji spółki oraz strategię zwiększenia przychodów.

Nowa strategia ma uniezależnić portal od słabnących wpływów z reklamy. Dotychczas wpływy te stanowiły ok. 76% budżetu portalu. Zarząd zamierza obniżyć ten udział do 50 – 60%.

Ponadto Yahoo chce zwolnić 400 pracowników, tj. około 12% wszystkich zatrudnionych. Portal zamierza także uaktywnić swój dział reklamy, by jego pracownicy zamiast czekać na zamówienia, intensywnie poszukiwali klientów.

Potwierdzono ponadto prognozy wzrostu przychodów, wedle których w IV kw. br. wyniesie on 2%, a w przyszłym roku 14%. Yahoo! planuje wypracować w IV kwartale 160do 180 mln USD, w całym roku 2001 od 688 mln do 708 mln USD, a w przyszłym – do 725 mln do 785 mln USD. Yahoo zamierza ponadto rozwijać działy e-commerce, w tym płatne serwisy z grami on-line.

W minioną środę Yahoo! zawarł strategiczne porozumienie z SBC Communications, w sprawie dostarczania w formie subskrypcji zawartości i usług portalu klientom dostępowym SBC. Yahoo! zapowiada podpisanie kolejnych umów tego typu, co jest elementem nowej strategii różnicowania źródeł dochodów.