Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Mniejszy entuzjazm wobec hot spots

Ogromny wzrost liczby bezprzewodowych punktów dostępu do internetu (hot-spots) może zostać ograniczony – tak wynika z ostatniego raportu firmy Forward Concepts. Wzrost liczby takich punktów nie idzie niestety w parze ze wzrostem przychodów ich operatorów.

Hot-spoty są miejscami, w których użytkownicy z laptopami, PDA, czy też innymi urządzeniami zdolnymi do komunikacji bezprzewodowej w standardzie 802.11, mogą połączyć się z Internetem. Uruchamiane są w miejscach publicznych takich jak: lotniska, kawiarnie, hotele, itp.

Jak uważają analitycy, entuzjazm związany z bezprzewodowymi punktami dostępowymi, został wygenerowany głównie przez operatorów tego typu punktów, a nie przez samych użytkowników. Forward Concepts uważa to za poważne zagrożenie dla tego wschodzącego rynku – analogicznie jak w przypadku propnowanego kilka lat temu modelu sprzedaży e-commerce.

Raport analityków zakłada, że do roku 2007 liczba hot-spots osiągnie ponad pół miliona w USA oraz około 800 tys. w Europie oraz około miliona w Azji. Podczas gdy raport przewiduje około 46 tys. nowych hot spotów w USA w tym roku, analitycy spodziewają się lekkiego spowolnienia wzrostu w przyszłym roku.

W roku 2007 spodziewane ponad 500 tys. punktów bezprzewodowego dostępu do Internetu wygeneruje obrót na poziomie 8 mld. dolarów. W przeliczeniu na jednego hot-spota daje to tylko około 15 tys. dolarów. Oznacza to, że koszty infrastruktury muszą być minimalne, aby operatorzy takich usług mogli liczyć na zyski.