Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

"Młody ma głos": eurowybory w Epuls.pl

1 czerwca w społecznościowym serwisie dla nastolatków Epuls.pl nastąpi finał akcji związanej ze zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego. Młodzi internauci będą mogli oddać głos w wirtualnym głosowaniu i wybrać najlepszy ich zdaniem program oraz kandydatów. Obok realnych frakcji politycznych w wyborach startuje E.P.U.L.S (Europejskie Porozumienie Użytkowników Lubiących Społeczności).

Celem akcji promowanej pod hasłem "Młody ma głos", która właśnie rozpoczyna się w społecznościowym serwisiehttp://Epuls.pl jest poznanie preferencji wyborczych młodych internautów i zachęcenie ich do działania w tym obszarze, a także promowanie wiedzy o Parlamencie Europejskim i roli Polaków w Brukseli.

Do udziału w zabawie Epuls.pl zaprosił swoich użytkowników, a także wszystkie startujące w wyborach 7 czerwca komitety wyborcze.

W ramach akcji Epulsowicze mogą dyskutować w specjalnie stworzonych do tego celu klubach politycznych, mogą wyrażać poparcie dla komitetów wyborczych, a przede wszystkim tworzą własny, wirtualny komitet wyborczy E.P.U.L.S (Europejskie Porozumienie Użytkowników Lubiących Społeczności) z listą wybranych przez siebie kandydatów.

"Młody ma głos": eurowybory w Epuls.pl
Każdy z komitetów posiada swój profil oraz może wykorzystać narzędzia, jakimi dysponuje serwis społecznościowy, do prowadzenia swojej kampanii. Komitety mogą m.in. prowadzić rozmowy z użytkownikami w specjalnie stworzonych klubach politycznych, prezentować swoje programy oraz zbierać "pulsarowe" fundusze na prowadzoną kampanię.

Finał akcji nastąpi 1 czerwca, kiedy użytkownicy wezmą udział w wirtualnym głosowaniu, mającym wyłonić najlepszy komitet. Młodzi wyborcy zdecydują, który z komitetów - najlepiej według nich - reprezentowałby ich interesy. Będą mogli wybrać jeden z istniejących komitetów lub alternatywny - stworzony przez nich samych.

Użytkownicy sami poprowadzą kampanię komitetu - własnymi siłami przygotują program wyborczy oraz będą zbierać wirtualne fundusze na kampanię. Chcemy aby młodzi ludzie bawili się, ale przy tej zabawie również czegoś się nauczyli - tłumaczy Michał Dyrda, Brand Manager serwisu Epuls.pl. Akcja ma na celu przybliżyć młodym ludziom świat polityki oraz mechanizmy demokracji. Mamy też nadzieję, że udział w wirtualnej kampanii wyborczej zachęci młode pokolenie do brania aktywnego udziału w prawdziwych wyborach - tych pełnoletnich już teraz, a młodszych w niedalekiej przyszłości.

Serwis Epuls.pl przeszedł na początku maja znaczącą metamorfozę zarówno od strony wizerunkowej jak i nowych funkcjonalności. Duży nacisk położono na budowanie i rozwijanie wewnętrznej platformy handlowej, stworzono (inspirowane AdWords i AdSense) nowe możliwości reklamowania się oraz zarabiania wewnętrznej waluty (tzw. pulsarów), przebudowano profile użytkowników. Zmienionemu layoutowi serwisu towarzyszy także nowe logo.

Wg najnowszego Megapanelu PBI/Gemius liczba użytkowników serwisu Epuls.pl przekroczyła w marcu 2009 r. magiczny milion. Było ich dokładnie 1 mln 25 tys, łącznie użytkowników, którzy wygenerowali 232 mln odsłon i miesięcznie spędzają wśród innych Epulsowiczów 1,5 godziny.

Marka Epuls.pl należy do Pixelate Ventures. W październiku 2008 r. firma została kupiona przez wydawnictwo G+J Polska, będące częścią grupy Gruner+Jahr - największego wydawcy magazynów w Europie.

Czytaj także: Zrobić bloga, wkleić baner, wrzucić na youtube: trwa e-kampania do Parlamentu Europejskiego