Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Miliardy na wirtualną reklamę

W pierwszym półroczu 2000 r. światowy rynek reklamy w Internecie był wart 4,1 mld dolarów.

Międzynarodowa firma doradcza i audytorska PricewaterhouseCoopers w swoim raporcie „Internet Ad Revenue” podała, że w ciągu tylko II kwartału tego roku na reklamę w Internecie wydano łącznie 2,1 mld dolarów, zaś w ciągu pierwszego półrocza 4,1 mld dolarów. Dynamiczny wzrost wydatków na internetową reklamę utrzymuje się już od 18 miesięcy – w ubiegłym roku ten rynek był wart 4,6 mld dolarów.

Jak podaje raport, 95 procent opłaty za usługi reklamowe w Sieci uiszcza się w gotówce, tylko 5 procent wartości przypada na rozmaite formy wzajemnego świadczenia usług i inne sposoby rozliczeń.

W 10 procentach przypadków cenę za reklamę uzależniało się od jej efektywności (według liczby przejść na strony reklamodawcy lub zawartych transakcji), 44 procent przypadków opłacało się według z góry określonych cenników, w pozostałych przypadkach stosowano mieszane formy naliczania płatności.

Najbardziej popularną formą reklamy internetowej są banery – należy do nich połowa całego rynku. 27 procent wartości wydatków przypada na sponsoring w Sieci. Zaledwie 2 procent wydatków pochłania wysyłanie reklamowych informacji pocztą elektroniczną.