Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Microsoft: wynajem zamiast sprzedaży?

Korporacja z Redmond wprowadza nowe sposoby dystrybucji swoich produktów.

Ostatni z nich to projekt zaoferowania programów z pakietu Office w sieci kawiarni internetowych easyEverything. Użytkownicy będą wnosili opłatę na poziomie 2 dolarów za możliwość korzystania z oprogramowania w trakcie sesji internetowej. Usługa jest skierowana przede wszystkim dla turystów i pracowników w delegacjach.

W chwili obecnej ma stanowić raczej dodatkowy kanał dystrybucyjny niż zastąpić tradycyjną sprzedaż oprogramowania. W przyszłości jednak może zdominować sposoby dystrybucji oprogramowania. Tego rodzaju trendy można już zauważyć. Z tego powodu Microsoft oferuje też klasyczne usługi ASP, zgodnie z tendencją do sprzedaży raczej usług serwisowych niż gotowych produktów na rynku software’owym.

Sieć kawiarni easyEverything świetnie nadaje się na miejsce upowszechniania produktów Microsoftu. Popularny lokal w Londynie ma 5 tysięcy odwiedzających dziennie, natomiast wszystkie europejskie kawiarnie miały 1,25 miliona gości w zeszłym miesiącu. Programy Microsftu zostaną udostępnione jednak w pierwszej kolejności w niedawno otwartej kawiarni w Nowym Jorku. Ten gigantyczny „przybytek” Internetu jest wyposażony w 800 terminali.