Microsoft na rynku korporacyjnym

Microsoft zaprezentował swój pierwszy na rynku polskim produkt przeznaczony dla klientów korporacyjnych. Znajduje on zastosowanie także w e-biznesie.

Producent, znany do tej pory przede wszystkim z oprogramowania dla indywidualnych użytkowników, wchodzi coraz mocniej na rynek korporacyjny. Pierwszym produktem z tej kategorii w Polsce jest system operacyjny Windows 2000 Datacenter Server, którego debiut w USA miał miejsce w listopadzie 2000 r. Przystosowanie oprogramowania do specyfiki polskiego rynku zajęło 3 miesiące.

System przeznaczony jest dla przedsiębiorstw korzystających z rozbudowanych systemów informatycznych, przetwarzających dużą ilość danych np. sklepów internetowych realizujących dużą ilość zamówień. Oprogramowanie Microsoftu stosują między innymi giełda Nasdaq, sklepy internetowe Barnes&Noble, Buy.com, czy witryna informacyjna CBSMarketWatch.com.

Dystrybucję systemu operacyjnego prowadzić będą producenci sprzętu komputerowego, na którym jest on instalowany. W Polsce z Microsoftem współpracują Compaq, Dell, Hewlett-Packard, IBM, Fujitsu-Siemens i Intel. Tego ostatniego dyr.gen. Microsoftu w Polsce - Tomasz Bochenek - nazywa najważniejszym partnerem firmy. Być może dlatego, że Intel dominuje na rynku mikroprocesorów i jego rozwiązaniom musi odpowiadać produkowany software.

System znalazł już pierwszego nabywcę w Polsce i Microsoft liczy na duże zainteresowanie nowym produktem.