Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Microsoft jednak zabije pop-upy

Microsoft potwierdził informację o wprowadzeniu do nowej wersji Internet Explorera opcji blokowania reklam typu pop-up. Wiadomo już też, w jaki sposób uruchamiana będzie ta funkcja w przeglądarce. W związku z taką zapowiedzią, amerykańscy wydawcy już postanowili zmienić strategie reklamowe: zamiast pop-upów sprzedawać będą reklamy typu 'rich media' – podał Online Journalism Review.

O możliwości wprowadzenia blokady reklam typu pop-up donosiliśmy już wcześniej (Więcej pod adresem:http://www.internetstandard.pl/news/61083.html ). Wydawcy internetowi i reklamodawcy zastanawiali się, w jaki sposób Microsoft zaimplementuje tę funkcję. Wskazywali, że jeżeli będzie ustawiona jako domyślna, pop-upy błyskawicznie znikną z naszego krajobrazu reklamowego. Jeśli jednak w Internet Explorerze pojawiłaby się jako opcja, którą trzeba by było samemu ustawić, spora część użytkowników mogłaby wciąż oglądać pop-upy (Więcej na ten temat:http://www.internetstandard.pl/news/61129.html ). Obecnie wiadomo już, w jaki sposób Microsoft postanowił umieścić blokadę w przeglądarce.

W momencie kiedy użytkownik wejdzie na stronę, na której pojawi się pop-up, przeglądarka pokaże mu komunikat: „czy chcesz uruchomić opcję blokady pop-upów?”. Jeżeli użytkownik odpowie pozytywnie na pytanie, funkcja zostanie włączona.

Sieci reklamowe i wydawcy internetowi zapowiadają, że przygotowują pożegnanie z tą formą marketingową. Swoje oferty reklamowe skupiają na formacie typu „rich media” – to właśnie on ma zastąpić skazane na zagładę pop-upy.

Blokada pop-upów pewnie jest dobrą wiadomością dla użytkowników, którzy z irytacją reagują na tę formy reklamy. Warto jednak zaznaczyć, że nowa opcja w przeglądarce dotknie serwisy posiadające menu w formie pop-up oraz np. firmy badawcze wysyłające ankiety w takiej formie.

Sieci reklamowe i wydawcy zapowiadają, że nowa funkcja w Internet Exlorerze może znacząco przeobrazić Internet.