Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Michał Brański, o2.pl: reklamodawcy śpieszą do internetu

W pierwszym półroczu br. odczuć można było wyraźną poprawę na rynku e-reklamy. Coraz więcej firm interesuje się promocją w internecie. Wzrasta świadomość znaczenia nowego medium również wśród mniejszych reklamodawców - mówi Michał Brański, członek zarządu o2.pl.

Michał Brański, o2.pl: reklamodawcy śpieszą do internetu

Michał Brański

Dla portalu o2.pl i komunikatora Tlen.pl pierwsze 6 miesięcy roku było okresem wzrostu sprzedaży o 160% (rok do roku; czyli sprzedaż pierwszego półrocza tego roku stanowiła 260% sprzedaży pierwszego półrocza 2003 r.).

Trudno wskazać jakikolwiek negatywny fenomen.

Branża wyraźnie odżyła, do internetu trafiają budżety klientów, którzy liczą, całkiem słusznie, na to, że nowe medium pozwoli im dotrzeć z przekazem do konsumenta tak, aby go zaintrygować, przewrotnie, a czasami w sposób lekko prowokacyjny i wciągający do zabawy.

Reklamodawcy doskonale rozumieją, że sieć jest miejscem, gdzie czasami (ale tylko czasami) można poluzować trochę gorset. Co ważniejsze, w internecie jest miejsce na akcje nisko-, średnio- i wysokobudżetowe kampanie.

Drugie półrocze będzie bardzo podobne do pierwszego.

Ożywienie to żniwo pracy agencji reklamowych (jako animatorów wielu pomysłów) i m brokerów, Gemiusa oraz wiarygodnych badań, edukacji prowadzonej przez IAB oraz samych portali.