Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Mężczyźni kochają zakupy. Online

Najświeższe badania AOL nad konsumenckimi zachowaniami kobiet i mężczyzn w internecie mogą zachwiać stereotypem kobiet - zakupoholiczek. Mężczyźni w internecie wydają więcej, przeglądają więcej i spędzają więcej czasu na zakupach.

Choć to kobiety kupują częściej, to mężczyźni wydają więcej. Najciekawsze jest jednak to, że kobiety są przekonane, że to one wydają więcej i spędzają na zakupach online więcej czasu niż mężczyźni. Wbrew faktom.

Coroczne badanie America Online nad zwyczajami 6,2 tys. Amerykanów, którzy robią zakupy online wykazało, że to mężczyźni robią zakupy chętniej i dłużej od kobiet i wydają przy tym około 15% więcej. Kobiety na świąteczne zakupy online przeznaczyły średnio 284 USD, mężczyźni 326 USD. W zwykłych miesiącach zaś kobiety wydają online 186 USD, a mężczyźni 204 USD.

Mężczyźni poszukują produktów i przeglądają oferty średnio 31 razy w ciągu miesiąca, kobiety - 22 razy. Transakcje są o 20% częstsze dla mężczyzn niż dla kobiet. I to mężczyźni częściej niż kobiety poszukują w internecie dóbr luksusowych. Są też bardziej gotowi na wydanie jednorazowo większej sumy pieniędzy niż kobiety. Dla mężczyzn zadeklarowana suma wyniosła średnio 1,75 tys. USD, a dla kobiet ponad dwukrotnie mniej - 787 USD. I to kobiety były bardziej zestresowane wizją przekroczenia budżetów domowych wydatków w czasie świątecznych zakupów.

Sprawdza się jedynie przekonanie, że to kobiety są lepsze w polowaniu na okazje w internetowych sklepach, choć różnica jest nieznaczna - 78% kobiet uważa, że szukanie okazji jest dla nich ważne, w porównaniu do 74% mężczyzn.

Kobiety mają nieco mniejsze doświadczenie w robieniu zakupów online. Średnio 39% kobiet robi zakupy w internecie dłużej niż 3 lata, podczas gdy 46% mężczyzn ma doświadczenie dłuższe niż trzyletnie.