Mężczyźni kochają zakupy. Online

Najświeższe badania AOL nad konsumenckimi zachowaniami kobiet i mężczyzn w internecie mogą zachwiać stereotypem kobiet - zakupoholiczek. Mężczyźni w internecie wydają więcej, przeglądają więcej i spędzają więcej czasu na zakupach.

Choć to kobiety kupują częściej, to mężczyźni wydają więcej. Najciekawsze jest jednak to, że kobiety są przekonane, że to one wydają więcej i spędzają na zakupach online więcej czasu niż mężczyźni. Wbrew faktom.

Coroczne badanie America Online nad zwyczajami 6,2 tys. Amerykanów, którzy robią zakupy online wykazało, że to mężczyźni robią zakupy chętniej i dłużej od kobiet i wydają przy tym około 15% więcej. Kobiety na świąteczne zakupy online przeznaczyły średnio 284 USD, mężczyźni 326 USD. W zwykłych miesiącach zaś kobiety wydają online 186 USD, a mężczyźni 204 USD.

Mężczyźni poszukują produktów i przeglądają oferty średnio 31 razy w ciągu miesiąca, kobiety - 22 razy. Transakcje są o 20% częstsze dla mężczyzn niż dla kobiet. I to mężczyźni częściej niż kobiety poszukują w internecie dóbr luksusowych. Są też bardziej gotowi na wydanie jednorazowo większej sumy pieniędzy niż kobiety. Dla mężczyzn zadeklarowana suma wyniosła średnio 1,75 tys. USD, a dla kobiet ponad dwukrotnie mniej - 787 USD. I to kobiety były bardziej zestresowane wizją przekroczenia budżetów domowych wydatków w czasie świątecznych zakupów.

Sprawdza się jedynie przekonanie, że to kobiety są lepsze w polowaniu na okazje w internetowych sklepach, choć różnica jest nieznaczna - 78% kobiet uważa, że szukanie okazji jest dla nich ważne, w porównaniu do 74% mężczyzn.

Kobiety mają nieco mniejsze doświadczenie w robieniu zakupów online. Średnio 39% kobiet robi zakupy w internecie dłużej niż 3 lata, podczas gdy 46% mężczyzn ma doświadczenie dłuższe niż trzyletnie.