Merlin.pl przejmuje Presco Media

Jak informuje Gazeta Wyborcza, spółka Merlin.pl S.A. kupiła większościowy pakiet udziałów warszawskiej firmy Presco Media. Tym samym jej własnością stała się witryna e-Cyfrowe.pl, jeden z największych sklepów internetowych w polskiej sieci, handlujących sprzętem elektronicznym. Nowy zakup w połączeniu ze sklepem Merlin.pl ma pomóc zbudować firmie dużą, wielobranżową platformę handlową.

Spółka Merlin.pl S.A. kupiła 57% pakiet Presco Media i tym samym przejęła sklep internetowy e-Cyfrowe.pl, specjalizujący się w sprzedaży sprzętu elektronicznego. Przychód sklepu wyniósł w zeszłym roku 13,5 mln PLN, a w tym roku ma podnieść się do poziomu 17 mln PLN. Nowy właściciel zamierza wesprzeć go dodatkowo 1 mln PLN, pochodzącym z emisji nowych udziałów, który zostanie przeznaczony na marketing i rozwój nowych technologii.

Jak mówi dla Gazety Wyborczej Krzysztof Jerzyk, wiceprezes Merlin.pl S.A.: -- Obecnie opieranie się na naturalnym rozwoju rynku i wzroście liczby kupujących internatów to za mało. Stawiamy na całkowicie nowe działy i budowę wokół Merlina platformy handlowej skupiającej wiele różnych sklepów.

Plany spółki przewidują też kupowanie kolejnych firm internetowych dobrze rozpoznawanych już na rynku. Jak dodaje Krzysztof Jerzyk: -- W tym roku w nowe dziedziny handlu zamierzamy zainwestować około 3 mln zł. Do tego w lipcu wynajmujemy dodatkowy magazyn w Piasecznie, trzykrotnie większy niż dotychczasowy. Podobnie jak w zeszłym roku firma zamierza też przeznaczyć około 8 mln PLN na reklamę.

Sklep internetowy Merlin.pl wypracował w zeszłym roku przychód na poziomie 63 mln PLN, a w tym roku ma zamiar osiągnąć 90 mln PLN. Poza książkami, płytami audio i filmami na DVD, w asortymencie znajdziemy też zabawki, upominki i sprzęt elektroniczny. Jak dotąd sprzedaż elektroniki stanowiła jedynie 5% przychodów, przejęcie sklepu e-Cyfrowe.pl ma zwiększyć je do poziomu 20%.

Transakcję tak podsumowuje Bartosz Woźniak, prezes zarządu Presco Media: -- Mając świadomość, że osiągnęliśmy już bardzo wiele przez samodzielny rozwój organiczny, szukaliśmy inwestora, który umożliwi szybkie zrobienie kolejnego kroku naprzód. Merlin jako lider rynku e-commerce w Polsce jest dla nas idealnym partnerem, zapewniającym nie tylko źródło finansowania zmian, ale również udostępniającym zasoby swojej wiedzy i osiągnięte już unikatowe rozwiązań. To powinno zapewnić nam strategiczną przewagę i osiągnięcie pozycji zdecydowanego lidera na internetowym rynku sprzedaży sprzętu foto-wideo.

źródło: Gazeta Wyborcza

tekst: Konrad Szlendak