Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Megapanel, październik 2009 r. - Fotka.pl poza pierwszą dwudziestką

Spadająca od kilku miesięcy w tabeli Fotka.pl w październiku opuszcza pierwszą dwudziestkę. Wyraźny awans zalicza zaś grupa Polskapresse a zaraz za nią Ceneo.

Jeszcze w maju na wysokim 14 miejscu. Potem z miesiąca na miesiąc grupa Fotka.pl już tylko spadała w tabeli. Trzy miesiące temu na 17., dwa miesiące temu na 18., miesiąc temu na 19. miejsce.

W aktualnym zestawieniu badania Megapanel PBI/Gemius grupa nie załapała się do pierwszej dwudziestki największych witryn w Polsce. Gdy jeszcze w lipcu o przyczyny spadku spytałem prezesa firmy Fotka.pl, Rafał Agnieszczak odpowiedział - "Trzeba po prostu przyjąć do wiadomości, że aktywność rozkłada się na coraz więcej podmiotów, zwykle o zupełnie innej formule. Fotka.pl osiągnęła swój maksymalny poziom na przełomie 2007/2008 i jest to zupełnie naturalne, że spada po tym okresie. Teraz popularność się ustabilizowała i naszym głównym zadaniem jest jak najlepsze monetyzowanie ruchu, który nadal jest niemały (ponad 1 mld odsłon)."

Jednocześnie do pierwszej dwudziestki Megapanelu dołącza grupa Polskapresse, zajmując przyzwoite 14. miejsce. Serwisy Polskapresse przyciągnęły w październiku 4,6 mln użytkowników, którzy wygenerowali w tym okresie ponad 135 mln odsłon.

Z 20. pozycji na 17 awansuje z kolei Ceneo.pl. Na końcu stawki pojawia się natomiast serwis Dobreprogramy.pl. Poza tym bez większych zmian w pierwszej dwudziestce największych witryn.

AKTUALIZACJA:

Dzięki czemu Ceneo awansowało w październikowym Megapanelu na 17. pozycję i czy oczekujecie dalszych wzrostów?

Odpowiada Anna Jasińska, Starszy Specjalista ds. Marketingu w Ceneo:

Październik to miesiąc, w którym widać już znaczne ożywienie w branży e-commerce, wiele serwisów zanotowało wzrosty. Jest to związane ze zbliżającą się wielkimi krokami gorączką przedświąteczną.

Dodatkowo w październiku prowadziliśmy ożywione działania marketingowe, między innymi akcję promocyjną związaną z Międzynarodowym Dniem Oszczędzania. Akcja prowadzona była przy współudziale serwisów: Bankier.pl oraz Cokupic.pl, co wywołało bardzo pozytywny oddźwięk wśród użytkowników.

Cieszymy się ogromnie z faktu, że Ceneo jest coraz popularniejsze wśród użytkowników. Mamy nadzieję utrzymać to tempo wzrostu.

ZASIĘG

Megapanel, październik 2009 r. -  Fotka.pl poza pierwszą dwudziestką

Mimo znalezienia się poza dwudziestką największych graczy online, grupa Fotka wciąż zachowuje istotny poziom odsłon i utrzymuje wynikające z tego 9. miejsce w tabeli serwisów o największej liczbie PV.

W omawianej tabeli awansują dwa serwisy społecznościowe. Pierwszy z nich to Facebook (o 2 oczka), który od pewnego czasu znajduje się w trendzie wzrostowym. Drugi to Grono.net (o 1 oczko), które ostatnio traciło na zasięgu i odsłonach, a teraz odrabia straty.

ODSŁONY

Megapanel, październik 2009 r. -  Fotka.pl poza pierwszą dwudziestką

Z 15. na 14. miejsce awansują Demotywatory.pl, które pochłaniają coraz większą część czasu swoich użytkowników.

CZAS

Megapanel, październik 2009 r. -  Fotka.pl poza pierwszą dwudziestką

Z komunikatora Gadu-Gadu korzysta 40 proc. polskich internautów. Liczba użytkowników Skype nie przekracza 30 proc. internautów.

KOMUNIKATORY

Megapanel, październik 2009 r. -  Fotka.pl poza pierwszą dwudziestką
Aktualizacja: 22 grudnia 2009 20:08

Dodałem komentarz Anny Jasińskiej.