Megapanel, luty 2010 - Gazeta.pl oczko wyżej

Gazeta.pl awansuje na 4. miejsce w rankingu Top20, Facebook przyciągajac 4,7 mln internautów jest już 14, a Nasza-Klasa wcale nie traci na popularności. Oto wyniki badania Megapanel PBI/Gemius dla grup witryn i witryn niezgrupowanych, domen, komunikatorów i odtwarzarzy multimedialnych za luty 2010 r.

Megapanel, luty 2010 - Gazeta.pl oczko wyżej
Megapanel, luty 2010 - Gazeta.pl oczko wyżej
Lutowa fala Megapanelu PBI/Gemius nie przynosi zmian w zakresie metodologii badań i ich prezentacji. Zgodnie z listopadowymi postanowieniami spółki PBI pełna prezentacja wyników dotyczy tylko witryn objętych audytem site centric. Jak wynika z analizy, Nasza-Klasa.pl wciąż nie zdecydowała się na powrót do audytu, stąd też w przypadku tego serwisu mamy do czynienia jedynie z (wciąż imponującymi) danymi dotyczącymi liczby użytkowników (real users).

ZASIĘG

Ponad 200 tys. użytkowników więcej niż w styczniu pozwala Grupie Gazeta.pl awansować o jedno oczko i wyprzedzić Wirtualną Polskę, która tracąc podobną liczbę internautów spada na pozycję piątą. Warto zauważyć, że jeszcze 12 miesięcy wcześniej Gazeta z liczbą 7,6 mln real users plasowała się w rankingu Top20 na 8. miejscu.

Lutowy awans Grupy Gazeta.pl możliwy był m. in. dzięki włączeniu do jej zasięgu oglądalności serwisu Sciaga.pl. Jak wyjaśnia Magdalenia Bigaj, Kierownik ds. PR jest to efekt współpracy z serwisem, która trwa od 2008 r. Od ponad roku realizujemy wspólne działania sprzedażowe, oferując klientom reklamy w serwisie Sciaga.pl w ramach pakietu edukacyjnego, wspólnie z naszymi markami z tej kategorii. Dołączenie serwisu Sciaga.pl do Grupy Gazeta.pl to rozszerzenie dotychczasowej współpracy - wyjaśnia Magdalenia Bigaj.

Facebook konsekwentnie zdobywa popularnoćć i zasięg wśród polskich internautów. Luty kończy pięć miejsc wyżej niż miesiąc wcześniej - na wysokiej 14. pozycji - przyciągając już 4,7 mln użytkowników (real users). Ten największy na świecie serwis społecznościowy bynajmniej nie zabiera fanów rodzimej Naszej-klasie. NK wciąż utrzymuje wysoki poziom 11,4 mln real users (65% zasięg).

W drugiej dziesiątce, Microsoft (11) po raz kolejny wyprzedza Mozillę, która w lutym ostatecznie plasuje się na 13 miejscu. Awans Axel Springer o 2 oczka, stawkę zamyka Grupa Pf.pl, którą odwiedziło 3,7 mln użytkowników generujących 24 mln odsłon.

ODSŁONY

W rankingu serwisów wg miesięcznej liczby odsłon - które przypomnijmy uwzględnia tylko witryny audytowane - przoduje Allegro, którego użytkownicy wygenerowali ponad 5,2 mld odsłon. W rankingu uwzględniono jednak częściowo audytowaną Grupę Społeczności, gdzie monitorowane są fotka.pl, emuzyka.pl i media2.pl, których użytkownicy wygenerowali ponad 1 mld odsłon.

CZAS

Z analizy lutowej fali badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że najwięcej czasu polscy internauci spędzają na witrynach Grup Wirtualnej Polski i Onet (miesięcznie średnio po 5 godz. 58 minuty i 5 godz. 52 minuty).

W zestawieniu na wysokim 9. miejscu pojawia się Grupa Spilgames (m. in. serwis gry.pl), której internauci poświęcają ponad 2 godz. 20 minut miesięcznie. Ze stawki wypada Grupa Money.pl.

DOMENY

Nasza-Klasa.pl awansuje na trzecie miejsce w rankingu domen, spychając poza podium witrynę Google.com. Oczko wyżej także Allegro.pl. Witryna o2.pl tracąc ponad 100 tys. użytkowników spada o 2 pozycje i plasuje się na na 15 lokacie. Stawkę najpopularniejszych domen zamyka chomikuj.pl (Grupa Interia) oraz blox.pl (Grupa Gazeta.pl).

KOMUNIKATORY

W rankingu komunikatorów nie występuje już wskaźnik "real users" a "aktywne programy". Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lutym ponad 6,8 mln internautów miało uruchomioną aplikację komunikatora Gadu-Gadu.

ODTWARZACZE MULTIMEDIALNE

Najpopularniejszym odtwarzaczem multimedialnym wśród polskich internautów jest Windows Media Player, którego w lutym uruchomiło ponad 4,7 mln użytkowników (tutaj również występuje wskaźnik "aktywne programy"). Na drugim miejscu plasuje się Winamp (3,3 aktywnych programów), trzecia jest ipla wykorzystywana na internetowej platformie telewizyjnej ipla.tv (1,9 mln aktywnych programów). Zaskakująco mało zwolenników ma odtwarzacz iTunes (170 tys. aktywnych programów).

Aktualizacja: 22 kwietnia 2010 10:37

Zmieniono tabelkę przedstawiającą ranking witryn wg miesięcznego czasu, w której uwzględniono poprawione przez Gemius pliki.