Megapanel, grudzień 2010 r. - serwisy tematyczne

Kategoria: Informacje i publicystyka

Bez zmian wśród portali i serwisów informacyjnych. Nadal przewodzą Grupa Onet.pl, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Gazeta.pl. Użytkownicy dość znacznie tracą Media Regionalne (spadek o 628 tysięcy) i Grupa Polskapresse (spadek o 622 tysiące). Więcej zmian w końcowej części stawki. Nie ma już Salonu24.pl, Wprost.pl, Eioba.pl i GlosujTeraz.pl - pojawiły się (odpowiednio) Otopr.pl, Pogodynka.pl, Meteo.pl i Grupa Eurozet (radiozet.pl). Wygląda na to, że publicystyka przegrała z zimą i prognozą pogody.

Kategoria: Kultura i rozrywka

Zasięg w Polsce zyskuje YouTube, z którego korzysta nawet 65 proc. polskich internautów. Dalej serwisy rozrywkowe Onet.pl, o2.pl (wzrost o 408 tys. real users), Wirtualnej Polski i Interii. Na szóste miejsce wskoczyły Demotywatory.pl, które odwiedza już ponad jedna piąta użytkowników w Polsce. Pomimo szerokiej kampanii reklamowej traci eDarling.pl (spadek z dwunastej na 19. pozycję). Nowość w zestawieniu: serwisy rozrywkowe Grupy Eska.

Kategoria: Mapy i lokalizatory

Dobry miesiąc dla Targeo.pl, z którego korzysta 1,17 mln użytkowników. Tracą mapy i lokalizatory Grupy Google (spadek o 687 tys. real users) i Zumi.pl (spadek o 504 tys.), ale nadal są bezkonkurencyjne na polskim rynku. Wysoko w rankingu nowości: Szukacz.pl (4. miejsce, 577 545 real users) i Mapa.pf.pl (6. miejsce, 462 250 ru).

Kategoria: Motoryzacja

W grudniu 2010 r. serwisy motoryzacyjne dość znacznie traciły zasięg. Wyjąkiem są tu Grupa Auto.pl, Grupa o2.pl i Scigacz.pl, który ma już 242 tysiące użytkowników / miesiąc. Pierwszy raz w zestawieniu pojawiła się Grupa Autoscout24 - wyszukiwarka samochodów używanych i nowych na europejskim rynku.