Megapanel, grudzień 2010 r. - NK.pl wraca na podium

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci. Najnowsze badanie Megapanel PBI/Gemius to powrót NK.pl do pierwszej trójki, a także dwójka debiutantów w "20" - Grupa Orange oraz dobreprogramy.pl.

W najnowszym Megapanelu NK.pl wraca do pierwszej trójki. Wciąż liczy się w rywalizacji z Facebookiem.

Polecamy:

Zobacz też:

W górnej części stawki zmiany są kosmetyczne, ale ciekawe. W górę pnie się YouTube, którego zasięg w grudniu 2010 r. wyniósł 64,84 proc., co pozwoliło przeskoczyć w zestawieniu Grupę Allegro.pl i Grupę Gazeta.pl. Serwis może zyskać, jeśli sprawdzą się doniesienia o wprowadzeniu relacji na żywo z wydarzeń sportowych. Dostęp do meczów piłkarskiej Ligi Mistrzów, a także amerykańskich lig sportowych NBA i NHL może okazać się bardzo atrakcyjny dla polskiego internauty.

Megapanel, grudzień 2010 r. - serwisy tematyczne

Pozycja Grupy Gazeta.pl nie powinna popsuć nastrojów w Agorze, która opublikowała dziś bardzo dobre wyniki finansowe za 4 kwartał 2010 roku. Duży zysk widoczny był również w segmencie internetowym, który osiągnął pozytywny wynik EBIT2 w wysokości 2,8 mln zł. Ogólnie, przychody internetowej części Agory wzrosły o 18,6 proc. i wyniosły 31,3 mln złotych, z czego 22,7 mln zł pochodzi ze sprzedaży reklam online.

Grudniowy Megapanel

W pierwszej dziesiątce pojawił się Facebook, który wyprzedził Grupę Wikipedia, ale nadal znacznie traci do NK.pl. Z "dwudziestki" wypadła Grupa Pf.pl i Grupa Media Regionalne, a ich miejsce zajęły Grupa Orange i duże zaskoczenie Megapanelu - dobreprogramy.pl, które odwiedza nawet 4,1 mln real users.

Domena NK.pl weszła już do świadomości polskich internautów, którzy wpisywali ją nawet częściej niż Onet.pl. Nadal wysoko Google.com (piąte miejsce), co potwierdza, że język angielski nie jest już tak straszny użytkownikom.

W rakingu witryn i grup witryn objętych audytem site-centric, według liczby odsłon zdecydowanie przewodzi Grupa Allegro.pl. Jedyna zmiana to pozycje piąta i szósta - Grupa O2.pl przeskoczyła Grupę Gazeta.pl, choć nadal ma znacznie (o blisko 1,5 mln) mniej użytkowników. Trend jest jednak dobry, a być może wpływ miał na to redesign strony głównej portalu, który przeprowadzono w październiku 2010 r.

Polacy najwięcej czasu spędzili w grudniu 2010 r. na stronach Grupy Onet.pl - łącznie aż 82 mln 288 456 godzin. Średni czas na użytkownika to 6 godzin i 11 minut miesięcznie. W tym roku więcej czasu spędziliśmy także na stronach Grupy Allegro.pl i w serwisie rozrywkowym joemonster.org. Przeciętny użytkownik Grupy Eurozet surfuje po jej stronach nawet 6 godzin 46 minut (najwięcej w zestawieniu), czyli o prawie 3 godziny dłużej niż w październiku.

Największy zasięg w Polsce (wśród objetych audytem site-centric) miała w grudniu 2010 r. Grupa Onet.pl, która dociera do 73 proc. polskich użytkowników. Znakomicie wypadły w badaniu dobreprogramy.pl, których zasięg wynosi już 22,5 procent.

Na zakończenie: ranking aplikacji.