Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Megainwestycja Yahoo! w Chinach

Zaostrza się walka dużych graczy internetowych o wpływy na chińskim rynku. Jak donosi serwis Forbes.com spółka Yahoo! prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie zakupu ok. 35% akcji działającej na tamtejszym rynku firmy Alibaba.com, prowadzącej serwisy aukcyjne. Wartość transakcji szacowana jest nawet na miliard dolarów.

Alibaba jest właścicielem bardzo dużej internetowej platformy handlowej www.Alibaba.com, mającej 15 milionów zarejestrowanych użytkowników i 4 mld USD rocznego obrotu. Korzystają z niej głównie małe i średnie firmy z całego świata, chcące nawiązać kontakty handlowe z azjatyckimi przedsiębiorstwami. Do spółki, którą zainteresowane jest Yahoo!, należy także krajowy odpowiednik serwisu Alibaba (china.Alibaba.com) pośredniczący w transakcjach między chińskimi podmiotami. Alibaba jest ponadto operatorem czołowego konsumenckiego serwisu aukcyjnego Taobao.com, który od startu w maju 2003 roku zdobył już 6 mln użytkowników.

Chiny, drugi pod względem liczby internautów kraj na świecie (po USA), są obecnie bardzo perspektywicznym rynkiem dla przedsięwzięć internetowych. W inwestycjach w tym regionie prześcigają się ostatnio Microsoft i Google. Kawałek tego tortu chcę ukroić dla siebie także Yahoo!. W ubiegłym roku spółka ta za 120 mln USD przejęła producenta technologii wyszukiwawczych "3721". Teraz rozważa zakup platformy Alibaba. Inny gigant - Amazon.com - w 2004 r. zdecydował się wyłożyć 75 mln USD na zakup działającego w Chinach sklepu internetowego Jojo.com.