McDonald's - piosenki w zestawie

Sieć restauracji McDonald's chce dać swoim klientom możliwość pobrania miliarda piosenek z zasobów serwisu muzycznego iTunes Music Store Apple'a - poinformował magazyn The New York Post. McDonald's dementuje te doniesienia.

Nie wiadomo na razie, w jaki sposób McDonald's zamierza dystrybuować piosenki. Niewykluczone, że sieć restauracji skorzysta z metody, którą wkrótce zamierza zastosować koncern PepsiCo (zawarł on z iTunes Music Store podobne porozumienie). Producent napojów zamierza umieszczać na butelkach specjalny kod, który umożliwi nieodpłatne pobranie jednej piosenki z serwisu. Oba przedsięwzięcia na pewno różnić się będą skalą - PepsiCo zamierza rozdać 100 mln piosenek, zaś McDonald's - 10 razy tyle.

Z informacji podanych przez The New York Post wynika, że zarówno McDonald's, jak i PepsiCo zapłacą za owe utwory normalną stawkę (pobranie jednego utworu kosztuje w iTunes 99 centów).

Przedstawiciele McDonald's częściowo potwierdzili te doniesienia - z oświadczenia firmy wynika, że zaoferowanie klientom darmowych piosenek będzie częścią trwającej właśnie kampanii reklamowej "I'm lovin' it".

Aktualizacja

McDonald's wydał specjalne oświadczenie, w którym zdementował doniesienie The New York Post. Przedstawiciele firmy poinformowali, że nie planują na razie współpracy z Apple, zaś wszystkie informacje przedstawione w publikacju NY Post to "czyste spekulacje".