Mateusz Ogonowski, Conversion: nie należy porównywać współczynnika konwersji w czasie

Aby e-commerce był opłacalny wymagany jest odpowiednio wysoki współczynnik konwersji, który zwiększać można ściągając na stronę jak największy ruch bądź przez optymalizację. Na pytanie kiedy opłaca się optymalizować współczynnik konwersji a kiedy po prostu ściągnąć ruch odpowiada Mateusz Ogonowski z firmy Conversion.

Wielu menedżerów sklepów internetowych zastanawia się, czy lepiej zwiększyć ilość odwiedzających witrynę, czy może poprawić współczynnik kowersji, czyli odsetek osób dokonujących zakupu. Wbrew pozorom odpowiedź wcale nie jest oczywista i prosta. Optymalizacja konwersji może zarówno przynieść większe zyski jak i pochłonąć wiele pieniędzy nie przynosząc korzyści. Specjaliści od e-commerce od dłuższego czasu szukali sposobu ma optymalne zmierzenie i porównanie współczynnika konwersji. W tym celu opracowano testy a/b, które w miarodajny sposób pozwalają zdecydować, która wersja strony działa efektywniej.

Jednocześnie testy a/b pozwalają uniknąć częstych błędów, które fałszują otrzymywane wyniki. Na temat testów mówi Mateusz Ogonowski, External Relations Manager w firmie Conversion.

Obejrzyj film