Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Marki sektora IT najszybciej zyskują na wartości

Z raportu Brandz wynika, że marka Google jest warta 86,1 mld USD i po raz drugi z rzędu jest najcenniejszą marką na świecie. W porównaniu z zeszłym rokiem jej wartość wzrosła o ok. 30%. Największy wzrost wartości (390%) odnotowała jednak marka BlackBerry.

Analizę wartości stu marek przeprowadziła firma Millward Brown Optimor. Przeanalizowano m.in. dane finansowe poszczególnych firm. Pod kątem znajomości marek przebadano również ponad 650 tys. konsumentów z całego świata.

W pierwszej dziesiątce za Google uplasowały się kolejno General Electric (71,4 mld USD) oraz Microsoft (70,8 mld USD), Coca-Cola (58,2 mld USD), China Mobile (57,2 mld USD), IBM (55,3 mld USD), Apple (55,2 mld USD), McDonald`s (49,5 mld USD), Nokia (43,9 mld USD) oraz Marlboro (37,3 mld USD). Najbardziej spektakularny wzrost wartości odnotowała marka BlackBerry. W zeszłym roku była warta ok. 3,5 mld USD. Obecnie zaś niemal 14 mld USD. Znacznie, bo o 123%, wzrosła również wartość marki Apple.

W zestawieniu nie zabrakło również innych znanych firm z branży IT, jednak wartości poszczególnych marek są dość zaskakujące. Przykładowo marka Oracle znalazła się na 26 miejscu (wartość 22,9 mld USD), a zaraz za nią Intel (22 mld USD). Co ciekawe 28 miejsce zajęła marka Porsche (21,71 mld USD), a następne - SAP (21,66 mld USD).

Największe wzrosty odnotowywały marki z sektora IT. Łącznie wartość 28, uwzględnionych w zestawieniu marek z tego segmentu rynku, wzrosła o 187,5 mld USD. Wartość wszystkich stu przeanalizowanych marek przekracza 1,94 bln USD. Dla porównania w 2007 roku było to ok. 1,6 bln USD.

Raport dostępny jest na stronie:

http://www.brandz.com/output/