Marketing w słuchawce - the next big thing... (1)

Powstawanie specjalistycznych sieci zajmujących się tylko i wyłącznie sprzedażą reklamy w grach mobilnych to namacalny dowód na wzrastający potencjał promowania się w tego typu medium. Mianem advergaming określa się reklamę w grach na telefon komórkowy pojawiającej się jako element grafiki ekranu powitalnego, menu lub jako zintegrowany element scenariusza w postaci product placement. Niewątpliwą zaletą tego medium są szersze niż w innych kanałach elektronicznych możliwości interakcji z użytkownikiem.

Mobilna gra Gillette Blue 3 Racing

Mobilna gra Gillette Blue 3 Racing

Poza standardowymi formami takimi jak wyświetlenie reklamy i możliwość przejścia do serwisu klienta po kliknięciu, dodajemy dwie nowe Click2Call - wywołanie połączenie z predefiniowanym numerem telefonu oraz Click2SMS - wysłanie wiadomości SMS (z możliwością uzupełnienia danych przez użytkownika) na predefiniowany numer - podkreśla zalety tego nowego w Polsce medium reklamowego Roman Karaszewski, mobiAds Director.

Czy mobile advertising jest zagrożeniem dla "tradycyjnego" mobile marketingu? Czy to jedynie nowa forma działań reklamowych wchodząca w jego zakres?

Nie wdając się w głębsze spory terminologiczno-definicyjne, z całą pewnością można jednak stwierdzić, że mobile advertising nadaje nowy kształt i wymiar (również w znaczeniu dosłownym) wykorzystania telefonu komórkowego w działaniach reklamowych oraz stwarza dodatkowe jego możliwości.

Mobile advertising jest nieporównywalnie bardziej bogaty i zróżnicowany niż tradycyjne formy reklamowe - zwraca uwagę Sławomir Szymański (Telecom Media). Ze względu na możliwości technologiczne już obecnie mamy możliwość serwowania reklam nie tylko w konwencji zbliżonej do online (banery, linki sponsorowane w wyszukiwarkach na stronach mobilnych), ale także w typowo "mobile'owych" formach takich jak reklama "In-application" (w aplikacjach mobilnych), reklama na tzw. "idle-screen" (czyli podczas bezczynności telefonu), reklama podczas pobierania zawartości (Spotler), oraz dołączanie treści reklamowych do komunikatów wysyłanych przez użytkowników (SMS, MMS). Wkrótce dojdą następne możliwości technologiczne z mobileTV na czele - dodaje prezes zarządu Telecom Media.

Banery na lekkich stronach internetowych zoptymalizowanych na przeglądanie w wielu modelach telefonów komórkowych oraz w kilku przeglądarkach są najpowszechniej kojarzone z mobile advertising. Zgodnie z wytycznymi Mobile Marketing Association rekomendowaną szerokością bannera reklamowego przeznaczonego dla urządzeń mobilnych są wymiary 120, 168, 216 oraz 300 pikseli. Maksymalna waga statycznego bannera reklamowego nie powinna zaś przekroczyć 5 KB. Banery to jednak nie wszystko - co dostrzec można np. na jednej z najpopularniejszych mobilnych witryn Onet Lajt.

W chwili obecnej firmy mogą reklamować się w serwisie mobilnym Onetu za pomocą artykułu sponsorowanego z grafiką, banneru rozliczanego w modelu CPM, czy poprzez sponsoring serwisu - mówi Marcin Skowroński, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju produktu reklamowego w Grupie Onet.pl.

Artykuł sponsorowany w Onet Lajt

Artykuł sponsorowany w Onet Lajt

Popularność lekkiej wersji najpopularniejszego portalu w Polsce stale wzrasta, co przekłada się na wzrost zainteresowania reklamą mobilną. Popularność tej formy reklamy rośnie wraz z wynikami oglądalności OnetLajt. W styczniu zeszłego roku Użytkownicy wygenerowali około 3 mln odsłon, obecnie jest to już ponad 15 mln odsłon miesięcznie. To pokazuje jak wiele osób zaczyna skutecznie wykorzystywać możliwości swoich coraz lepszych telefonów wyposażonych w dobre przeglądarki internetowe oraz wykorzystujące połączenia 3G. - mówi Marcin Skowroński (Onet).