Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Marketing w słuchawce - the next big thing... (1)

Powstawanie specjalistycznych sieci zajmujących się tylko i wyłącznie sprzedażą reklamy w grach mobilnych to namacalny dowód na wzrastający potencjał promowania się w tego typu medium. Mianem advergaming określa się reklamę w grach na telefon komórkowy pojawiającej się jako element grafiki ekranu powitalnego, menu lub jako zintegrowany element scenariusza w postaci product placement. Niewątpliwą zaletą tego medium są szersze niż w innych kanałach elektronicznych możliwości interakcji z użytkownikiem.

Marketing w słuchawce - the next big thing... (1)

Mobilna gra Gillette Blue 3 Racing

Poza standardowymi formami takimi jak wyświetlenie reklamy i możliwość przejścia do serwisu klienta po kliknięciu, dodajemy dwie nowe Click2Call - wywołanie połączenie z predefiniowanym numerem telefonu oraz Click2SMS - wysłanie wiadomości SMS (z możliwością uzupełnienia danych przez użytkownika) na predefiniowany numer - podkreśla zalety tego nowego w Polsce medium reklamowego Roman Karaszewski, mobiAds Director.

Czy mobile advertising jest zagrożeniem dla "tradycyjnego" mobile marketingu? Czy to jedynie nowa forma działań reklamowych wchodząca w jego zakres?

Nie wdając się w głębsze spory terminologiczno-definicyjne, z całą pewnością można jednak stwierdzić, że mobile advertising nadaje nowy kształt i wymiar (również w znaczeniu dosłownym) wykorzystania telefonu komórkowego w działaniach reklamowych oraz stwarza dodatkowe jego możliwości.

Mobile advertising jest nieporównywalnie bardziej bogaty i zróżnicowany niż tradycyjne formy reklamowe - zwraca uwagę Sławomir Szymański (Telecom Media). Ze względu na możliwości technologiczne już obecnie mamy możliwość serwowania reklam nie tylko w konwencji zbliżonej do online (banery, linki sponsorowane w wyszukiwarkach na stronach mobilnych), ale także w typowo "mobile'owych" formach takich jak reklama "In-application" (w aplikacjach mobilnych), reklama na tzw. "idle-screen" (czyli podczas bezczynności telefonu), reklama podczas pobierania zawartości (Spotler), oraz dołączanie treści reklamowych do komunikatów wysyłanych przez użytkowników (SMS, MMS). Wkrótce dojdą następne możliwości technologiczne z mobileTV na czele - dodaje prezes zarządu Telecom Media.

Banery na lekkich stronach internetowych zoptymalizowanych na przeglądanie w wielu modelach telefonów komórkowych oraz w kilku przeglądarkach są najpowszechniej kojarzone z mobile advertising. Zgodnie z wytycznymi Mobile Marketing Association rekomendowaną szerokością bannera reklamowego przeznaczonego dla urządzeń mobilnych są wymiary 120, 168, 216 oraz 300 pikseli. Maksymalna waga statycznego bannera reklamowego nie powinna zaś przekroczyć 5 KB. Banery to jednak nie wszystko - co dostrzec można np. na jednej z najpopularniejszych mobilnych witryn Onet Lajt.

W chwili obecnej firmy mogą reklamować się w serwisie mobilnym Onetu za pomocą artykułu sponsorowanego z grafiką, banneru rozliczanego w modelu CPM, czy poprzez sponsoring serwisu - mówi Marcin Skowroński, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju produktu reklamowego w Grupie Onet.pl.

Marketing w słuchawce - the next big thing... (1)

Artykuł sponsorowany w Onet Lajt

Popularność lekkiej wersji najpopularniejszego portalu w Polsce stale wzrasta, co przekłada się na wzrost zainteresowania reklamą mobilną. Popularność tej formy reklamy rośnie wraz z wynikami oglądalności OnetLajt. W styczniu zeszłego roku Użytkownicy wygenerowali około 3 mln odsłon, obecnie jest to już ponad 15 mln odsłon miesięcznie. To pokazuje jak wiele osób zaczyna skutecznie wykorzystywać możliwości swoich coraz lepszych telefonów wyposażonych w dobre przeglądarki internetowe oraz wykorzystujące połączenia 3G. - mówi Marcin Skowroński (Onet).

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.