Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Marketing internetowy - wyniki badania

Polscy internauci są przychylnie nastawieni do reklam wideo, nie przepadają natomiast za mailingiem i reklamami w SMSach. Firmy w większości korzystają z marketingu interaktywnego, za jego największe zalety uznają szybkość oraz niskie koszty komunikacji. Gemius wraz z SMB przeprowadził badanie "Marketing interaktywny oczami reklamodawców i odbiorców reklamy" Publikujemy część jego wyników.

Badanie składało się z dwóch niezależnych modułów: jeden dotyczył osób prywatnych a drugi firm. Przyjęto, że marketing interaktywny to "kontakt z klientem za pomocą interaktywnych kanałów komunikacji, przede wszystkim internetu i telefonu".

Formy marketingu internetowego to m.in. reklamy internetowe, komunikacja mailingowa, reklamy w formie SMS/MMS, konkursy SMS, interaktywna telefoniczna obsługa głosowa (IVR), internetowe programy lojalnościowe, promocje sprzedaży organizowane w internecie.

Internauci

87% internautów otrzymało reklamy za pośrednictwem poczty elektronicznej (mailing). Jednak większość z ankietowanych (57,8%) powiedziała, że ma do tego typu listów stosunek negatywny.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA

74% internautów spotkało się z reklamą dźwiękową w internecie. 57,1% z nich uważa, że jest to atrakcyjna forma reklamy.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA

Z reklamą wideo spokało się 79,5% osób. 59,5% ma do niej pozytywny stosunek.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA

Reklama SMSowa nie jest aż tak powszechna. Otrzymało ją 53,6% badanych. Negatywny stosunek do niej miało aż 69,6% ankietowanych.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA

Większym powodzeniem cieszą się konkursy SMS. Brało w nich udział 51% ankietowanych.

Do korzystania z interaktywnej telefonicznej obsługi głosowej IVR (użycie klawiatury telefonu do wybierania produktów i usług) przyznało się 34,6% osób badanych, 12,8% nie pamięta czy używało IVR, a na pewno nie korzystało z niego 52,6%. Jednak z osób, które korzystały z tego rozwiązania 57,5% uznało, że jest to atrakcyjna forma komunikacji marketingowej.

Firmy

69,3% procent firm wykorzystuje marketing interaktywny. Najwięcej jest wśród nich dużych (77,5%), najmniej średnich (61,1%). Także 63,9% przedsiębiorstw z kategorii małe i mikro korzysta z marketingu interaktywnego.

Za najpowszechniejszy powód nie wykorzystywania marketingu interaktywnego firmy uznały, brak takiej potrzeby.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA

Czy firmy, które do tej pory tego nie robiły, planują korzystać z marketingu interaktywnego w przyszłości? "Nie wiem, trudno powiedzieć" powiedziało aż 62,8% z nich.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.