Marketing internetowy - wyniki badania

Najczęściej wykorzystywaną formą marketingu internetowego jest mailing (80,2%) oraz reklama internetowa (57,4%).

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA. Kliknij aby powiększyć

Marketing interaktywny jest najistotniejszą formą komunikacji z klientem w przypadku firm małych i mikro (średnia odpowiedzi 4,17 w pięciostopniowej skali, gdzie 5 oznacza najbardziej istotny), mniej znaczącą jeśli chodzi o firmy średnie (4,07). Najmniej istotny jest dla firm z kategorii "duże" (średnia odpowiedzi 3,72).

Największe zalety marketingu interaktywnego to szybkość, niskie koszty i precyzyjne targetowanie

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA. Kliknij aby powiększyć.

Najbardziej znaczące wady, to zdaniem badanych firm, niechęć odbiorców, ograniczony zasięg w populacji generalnej oraz fakt, że użytkownicy traktują mailing jako spam.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA. Kliknij aby powiększyć.

Małe firmy najczęściej same prowadzą badania marketingowe. Z kolei 48,4% dużych przedsiębiorstw korzysta w tym celu z usług zewnętrznych firm.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA. Kliknij aby powiększyć.

Zdaniem badanych najistotniejsze przy wyborze zewnętrznej firmy jest jej doświadczenie (48,9%), cena gra rolę drugorzędną (19,9%)

48,4% firm nie zamierza skorzystać w przyszłości z zewnętrznych usług marketingowych.

Marketing internetowy - wyniki badania

Źródło: Gemius SA.

Metodologia

Pierwsza część badania została przeprowadzona na losowej próbie użytkowników internetu w dniach 20-25.04.2006. Badanie zrealizowano za pomocą ankiety internetowej. Uzyskano 2410 ankiet wypełnionych przez respondentów wieku 15+.

Badanie firm zrealizowano w dniach 25.04-22.05.2006 za pomocą ankiety internetowej, którą respondenci wypełniali po otrzymaniu zaproszenia pocztą elektroniczną.

Aby uniknąć problemów związanych z wieloznacznością terminu "marketing interaktywny" przed pytaniami ankiety, obok informacji o celu badania, umieszczono wyjaśnienie, w jakim znaczeniu pojęcie to występuje w badaniu.

Więcej informacji: Gemius