Marketerzy nie są zachwyceni treścią tworzoną przez użytkowników

Zgodnie z pięćdziesiątym, dorocznym sondażem PRWeek/Manning Selvage & Lee Marketing Management, nowe media i treść tworzona przez użytkowników zyskują popularność, ale starsi marketerzy twierdzą, że pomoże to głównie przy produkcji stron internetowych, a także jako konsumencki feedback. Pomimo internetowego boomu przemysł reklamowy obawia się o znikomą stopę zwrotu z inwestycji w nowe media.

W badaniu PRWeek/Manning Selvage & Lee Marketing Management jedynie 12% respondentów odpowiedziało, że nowe media sa bardzo ważne dla ich platform marketingowych. 45% respondentów stwierdziło, że są do pewnego stopnia istotne, a 14% stwierdziło, że w ogóle nie są ważne.

71% ankietowanych oznajmiło, że budowanie strony internetowej jest dla nich najczęściej wykorzystywaną strategią, związaną z nowymi mediami i treścią tworzoną przez użytkowników.

Jak twierdzi Mark Hass, globalny CEO firmy Manning Selvage & Lee: -- Sądzę, że badani przez nas menadżerowie definiują to w zupełnie inny sposób - mówią o budowaniu stron w celu uzyskania konsumenckiego feedbacku. Ja mam zaś na myśli media społeczne i strony internetowe, na których konsumenci tworzą ich zawartość.

Najważniejszym czynnikiem popychającym marketerów w kierunku używania nowych mediów jest innowacyjność i możliwość wyprzedzenia konkurencji, jak twierdzi 36% ankietowanych. 32% sądzi z kolei iż, używanie treści tworzonej przez użytkowników pozwala na oszczędności budżetowe i jest tańsze niż tradycyjny marketing.

Przemysł reklamowy cały czas obawia się jednak o następstwa oddania kontroli w ręce użytkowników. Jedynie 22% ankietowanych potwierdziło, że byliby skłonni oddać konsumentom więcej kontroli. Inni niechętnie odnieśli się do tej koncepcji uważając, iż mogłoby to zaszkodzić ich interesom, a stopa zwrotu z takich inwestycji nie byłaby pewna.

Sondaż objął 279 amerykańskich CMO, wiceprezesów ds. marketingu, dyrektorów i menadżerów wyższego szczebla, którzy zostali zapytani o sprawy dotyczące etyki branżowej, zintegrowanych systemów marketingowych, nowych mediów i treści tworzonej przez użytkowników.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Adage.com