Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Marketerzy coraz bardziej lubią mikroblogi

Ponad połowa firm z listy Fortune 100 ma swoje konta na Twitterze, podczas gdy na Facebooku niespełna jedna trzecia - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Burson-Marsteller.

Z badania pt. "Social media use by Fortune 100 Companies" przeprowadzonego przez firmę Burson-Marsteller wynika, że mikroblogging staje się coraz bardziej popularnym narzędziem komunikacji marketingowej wśród największych firm.

Okazało się, że aż 54% firm uwzględnionych na liście Fortune 100 posiada swe konto na Twitterze, podczas gdy z Facebooka korzysta 29% podmiotów. Co trzecia firma (32%) prowadzi korporacyjnego bloga. Z badania wynika także, że firmy najczęściej wykorzystują jeden (21%) lub dwa (22%) kanały komunikacji (zazwyczaj firmowy blog w połączeniu z Twitterem), trzy kanały równocześnie stosuje 17% przedsiębiorstw. Cztery na dziesięć firm nie używa jednak żadnego z wymienionych narzędzi społecznościowych.

"Ćwierkające" firmy wykorzystują Twittera przede wszystkim w celach informacyjnych, a także obsługi klienta, promocji marketingowej oraz w działaniach rekrutacyjnych.

Z innych badań (Email Data Source, lipiec 2009) wynika, że Twitter pokonuje Facebooka również w obszarze e-mail marketingu. Począwszy od marca 2009 kampanie e-mailowe monitorowane przez Email Data Source zawierają więcej linków do Twittera niż do Facebooka i przewaga ta stopniowo coraz bardziej się zwiększa.

Polskie firmy bardzo powoli przekonują się do włączenia kanałów mikroblogowych do swej komunikacji marketingowej. I zdecydowanie aktywniej działają w tym obszarze gracze e-biznesu (np. mbank, istore.pl, skarpetkowo.pl, structus.pl, KrainaHerbaty.pl oraz wiele agencji interaktywnych). W czerwcu 2009 r. agencja Momentum Worldwide oraz spółka Gadu-Gadu Network (właściciel serwisu Blip.pl) nawiązały współpracę, której celem jest promowanie mikroblogowej formy komunikacji w komunikacji marketingowej i kreacji wizerunku oraz budowy marki. W sierpniu firma Netguru (twórca Flaker.pl) ogłosiła rozpoczęcie projektu Shopping 2.0 i wprowadzenie nowej usługi mikroblogowej adresowanej do podmiotów e-commerce. Być może te działania już w najbliższym czasie przyniosą efekty podobne do tych, jakie obserwujemy za Oceanem.

Źródło: http://www.emarketer.com