Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Mama szuka informacji w sieci

Dla 90 proc. internautek spodziewających się dziecka internet stanowi podstawowe źródło informacji o ciąży i wychowaniu małych dzieci.

Firma badawcza Gemius SA, we współpracy z wydawnictwem Edipresse, przygotowała raport "Ciąża i rodzicielstwo".

Celem badania było poznanie głównych form aktywności w sieci przyszłych i obecnych mam. Analizie poddano odpowiedzi ponad 1 600 internautek w wieku 18 lat i więcej, które posiadają dzieci do 6. roku życia lub też spodziewają się potomstwa.

Ponieważ rodzaj poszukiwanych informacji, oczekiwania kobiet względem serwisów parentingowych i produktów dziecięcych różnią się w zależności od wieku dziecka, postanowiono podzielić respondentki na trzy grupy. Większość zawartych w raporcie analiz opiera się zatem na rozróżnieniu internautek na te spodziewające się potomstwa, posiadające dzieci w wieku 0-2 lata lub w przedziale wiekowym od 3 do 6 lat.

Internautki oczekujące potomstwa najczęściej szukają wiadomości na temat przebiegu ciąży, rozwoju oraz pielęgnacji dzieci. Matki dzieci w wieku 0-2 lata są najbardziej zainteresowane informacjami związanymi ze zdrowiem i rozwojem najmłodszych oraz wiadomościami o produktach dla dzieci. Natomiast osoby posiadające dzieci w wieku od 3 do 6 lat chciałyby jak najwięcej dowiedzieć się o zdrowiu, wychowaniu oraz edukacji i rozwoju dzieci.

"Z raportu wynika, że paradoksalnie mimo dużej popularności, wiadomości pochodzące z internetu, cieszą się mniejszym zaufaniem badanych, niż informacje pochodzące z innych źródeł. Dla twórców serwisów parentingowych jest to największe wyzwanie, z jakim muszą się zmierzyć. Poprawa wiarygodności wydaje się być kluczowa dla rozwoju ich biznesu, dlatego w badaniu wskazujemy czynniki, które mają wpływ na kształtowanie postaw kobiet w ciąży i młodych matek wobec źródeł informacji w sieci" - powiedziała Anna Sulińska, Młodszy Badacz w Zespole Badań Ilościowych Gemius, autorka raportu.

Dla 90 proc. internautek spodziewających się dziecka internet, a w szczególności serwisy parentingowe, stanowi podstawowe źródło informacji o ciąży i wychowaniu małych dzieci. Z kolei tradycyjne kanały informacji - czasopisma dla rodziców oraz rady zasięgane bezpośrednio u lekarzy i pielęgniarek - wskazywane były częściej przez matki dzieci do 6. roku życia.

Mama szuka informacji w sieci

. Ważność źródeł informacji związanych z ciążą lub dziećmi

Respondentki zapytane o ważność poszczególnych źródeł w pierwszej kolejności wskazywały informacje uzyskane bezpośrednio u lekarzy i pielęgniarek. Aż 86 proc. badanych jako ważne określiło również serwisy poświęcone ciąży i wychowaniu dzieci. Najmniej istotnymi źródłami informacji (po zsumowaniu odpowiedzi "zdecydowanie ważne" oraz "raczej ważne") o ciąży lub dzieciach są fora internetowe i grupy dyskusyjne, prasa oraz telewizja.