Mailing wciąż skuteczny

Pomimo irytacji, jaką wywołuje wśród użytkowników Sieci spam, mailing jest wciąż bardzo efektywnym kanałem promocyjnym - wynika z raportu opracowanego przez firmę DoubleClick.

Celem badania wykonanego przez DoubleClick było sprawdzenie reakcji konsumentów na wiadomości o treściach komercyjnych oraz próba ustalenia definicji spamu. Okazało się, że 94% ankietowanych tym mianem określa listy elektroniczne, które mają użytkownika oszukać i zmusić do przejrzenia ofert handlowych. Przeważająca większość badanych (90%) zaznaczyła, że w skład spamu wchodzą również listy o treściach obraźliwych. Co ciekawe, spora grupa osób jako spam sklasyfikowała również wszelkie listy pochodzące od nieznanych nadawców (bez względu na ich treść).

DoubleClick radzi przedstawicielom działów marketingowych, by przed wysyłaniem listów o treściach komercyjnych upewnili się, że użytkownicy chcą takie e-maile otrzymywać. Co więcej, podstawowym błędem popełnianym w prowadzeniu kampanii opartych na przesyłaniu treści handlowych za pomocą poczty elektronicznej jest przeprowadzanie jej zbyt często. Użytkownicy reagują alergicznie na bardzo częste otrzymywanie wiadomości. DoubleClick podkreśla, że aby odnieść sukces, w kampaniach mailingowych należy zachować umiar.