MSNBC kupiło Newsvine

MSNBC przejęło Newsvine, jeden z najpopularniejszych na świecie serwisów tzw. dziennikarstwa obywatelskiego. Jest to pierwszy zakup MSNBC w jego 11-letniej historii.

Msnbc.com liczy, że dzięki przejęciu Newsvine pod swoje skrzydła, uda się lepiej dotrzeć zarówno do internautów, jak i do reklamodawców, poinformowała w niedzielę firma.

Decyzja o zakupie Newsvine przez MSNBC wpisuje się w światowy trend polegający na współpracy profesjonalnych serwisów informacyjnych i stron z newsami społecznościowymi.

Funkcjonowanie Newsvine.com opiera się głównie na źródłach z mediów tradycyjnych oraz na tzw. dziennikarzach-obywatelach i aktywnie komentujących internautach.

- Stale rozwijane i aktualizowane przez zwykłych obywateli, Newsvine jest szybkim spojrzeniem na to, o czym się mówi w danym momencie- informuje MSNBC na swojej stronie internetowej.

Kwota transakcji nie została ujawniona. Przedstawiciele Newsvine podkreślają, że serwis nadal będzie całkowicie niezależny oraz, że zdecydowali się na przejęcie, ponieważ wierzą, że dzięki MSNBC, serwis będzie się szybciej i sprawniej rozwijać.

- Msnbc.com zobowiązało się, by podtrzymać i dalej rozwijać społeczność, jaka jest obecnie w Newsvine- czytamy na oficjalnym blogu serwisu. - Innymi słowy, Newsvine będzie nadal tym samym Newsvine, który znacie, tylko jeszcze silniejszym. W ciągu najbliższych lat, technologia i treści Newsvine będą wykorzystane w msnbc.com i odwrotnie, o ile będzie miało to sens.

Newsvine Inc. w siedzibie w Seatlle, zostało założony w marcu 2006 r. przez byłych pracowników z Disney, ESPN i innych firm mediowych. Serwis nadal będzie prowadzony przez dotychczasowego CEO- Mike'a Davidsona, który będzie odpowiedzialny przed prezesem MSNBC Charlie Tillinghast'em.

http://newsvine.com

http://msnbc.com