MP3Tunes - 'otwarta' muzyka za 88 centów
- Krzysztof Biliński,
- 10.02.2005, godz. 09:35
Pojawiła się właśnie konkurenacja dla iTunes Music Store Apple'a, czy MSN Music firmy Microsoft. Michael Robertson - prezes firmy Linspire i były szef MP3.com - otworzył nowy sklep internetowy z muzyką cyfrową - MP3Tunes. Podstawowa różnica pomiędzy MP3Tunes a konkurencją jest taka, że nowy serwis jako pierwszy nie zabezpiecza sprzedawanych przez siebie utworów za pomocą żadnych technologii ochrony praw autorskich.
Pojedynczy utwór w nowym sklepie kosztuje 0,88 USD, natomiast za cały album zapłacimy 8,88 USD. Jest to nieznacznie taniej niż na przykład w sklepie muzycznym iTunes, czy też w MSN Music, gdzie na pojedynczy utwór trzeba wydać 0,99 USD. Wszystkie utwory są skompresowaane do formatu MP3 z bitratem 192 kbit. Podstawowa róznica pomiędzy MP3Tunes a konkurencją jest taka, że nowy serwis jako pierwszy nie zabezpiecza sprzedawanych przez siebie utworów za pomocą żadnych technologii ochrony praw autorskich, jak na przykład DRM (Digital Rights Management).
Bardzo ciekawą funkcją oferowaną przez nowy sklep muzyczny jest "szafka" (ang: locker). Po kupieniu utworu w serwisie, ląduje on w "szafce" użytkownika i może być ponownie pobierany dowolną ilość razy w późniejszym terminie. Jeżeli tylko zasoby MP3Tunes się powiększą, obejmując najpopularniejszych wykonawców, to w połączeniu z bardzo dobrą jakością sprzedawanych utworów i rezygnacją ze stosowania DRM, można wróżyć temu serwisowi duży sukces.