M-commerce rośnie dynamicznie w całej Europie
-
- Konrad Budek,
- 25.07.2012, godz. 11:21
Według raportu firmy Zanox Polska jest trzecim najszybciej rosnącym rynkiem sprzedaży usług turystycznych przez urządzenia mobilne. Ten segment rynku urósł w kraju o 280 proc w stosunku do roku ubiegłego. Nieznacznie lepsza jest Hiszpania z 293 proc. wzrostu. Kraje Beneluksu notują astronomiczny na tle reszty Europy przyrost o 520 proc.

Polecamy:
- Konferencja e-commerce standard 2012 - zapisz się już dziś
- Internet 2K12 - raport już do pobrania
- Zamów raport Internet 2K12
Czytaj także:
Swoje udziały w generowaniu przychodów w Europie zwiększa iPad kosztem iPhone. Obecnie tablet od Apple odpowiada za 68 proc. przychodów, zaś udział w rynku smartfona tej samej firmy zmalał o 21 proc. W sumie urządzenia z iOS odpowiadają za 89 proc. zysków.
System Android odpowiada za 11 proc transakcji w Europie.
W Polsce proporcjenieco inaczej, między innymi ze względu na niższe dochody mieszkańców w porównaniu z resztą Europy. System od iOS ma mniejsze udziały w generowaniu przychodów - 81 proc, zaś Android odpowiada za 18 proc.
Zanox obsługuje ponad 3800 reklamodawców i zrzesza ponad milion wydawców.