Lutowe rankingi tematyczne serwisów

Kategoria Sport

Jak łatwo zauważyć patrząc na zasięgi, serwisy w kategorii sport cieszą się umiarkowanym zainteresowaniem, niemniej odwiedza je zdecydowanie większa liczba użytkowników niż serwisy z kategorii Budownictwo i nieruchomości czy Motoryzacja. Nie zmieniła się kolejność witryn na pierwszych siedmiu miejscach. Wzrosły zasięgi serwisów sportowych dla Gazety i Interii.

Kategoria Styl życia

W nieostrej i dość chaotycznej kategorii Styl życia wciąż króluje Onet i on też zyskał nominalnie największą liczbę użytkowników. Pod względem liczby odsłon wzmocniła się Gazeta.pl oraz bardzo wyraźnie portal o2.pl. Na zasięgu zyskały wszystkie portale obecne w zestawieniu, przy czym serwisy o2.pl z kategorii lifestyle zdecydowanie najbardziej.

Kategoria Turystyka

To, czego w szerokiej kategorii Turystyka najczęściej poszukują internauci, to mapy i rozkłady jazdy. Świadczy o tym zachowane, drugie miejsce witryny odległości oraz przesunięcie serwisu rozkłady.com.pl z czwartego na trzecie miejsce. W jego efekcie Wirtualna Polska znalazła się na czwartym miejscu w tym zestawieniu. Na siódmym, ósmym i dziewiątym miejscu znalazły się serwisy, które oferują pośrednictwo w sprzedaży oferty turystycznej. Najwięcej odsłon pośród nich odnotował serwis Wakacje.pl. W obrębie całej kategorii Turystyka, pod względem ilości odsłon bezapelacyjnie prowadzi Onet.pl.

Kategoria Nowe technologie

W zestawieniu serwisów w kategorii Nowe Technologie wzmocnił się jej styczniowy lider, czyli IDG.pl. Na liczbie użytkowników wyraźnie zyskały serwisy dobreprogramy.pl oraz komputerswiat.pl, które wskoczyły z 9 i 16 miejsca na odpowiednio 4 i 5. W kategorii Nowe Technologie bardzo silna jest pozycja Wirtualnej Polski, zaskakująco zaś słaba Onetu, który spadł na 16 pozycję (i to mimo faktu, że przybyło mu użytkowników). Pod względem liczby odsłon nadal zdecydowanie prowadzi Wapster, z ponad dwukrotnie wyższą liczbą odsłon niż Jamba.pl z drugiego miejsca takiego zestawienia.

Kategoria Praca

Do kategorii Praca zakwalifikowało się wyjątkowo niewiele serwisów, uprawniona jest więc zapewne teza, że na polu internetowej rekrutacji dopiero będzie gorąco. W pozostałych kategoriach serwisów jest zazwyczaj dużo więcej niż dwadzieścia. W kategorii Praca pierwsza dwudziestka wyczerpuje listę prezentowanych w badaniu Megapanel witryn.

Liderem pozostaje serwis Pracuj.pl i to zarówno ze względu na liczbę użytkowników jak i liczbę odsłon. Widać jednak wyraźnie, że na efekty przebudowy serwisu Praca przez Gazeta.pl nie trzeba było długo czekać. Jeszcze w styczniu internauci dokonali na nim około 5,3 mln odsłon. W lutym już prawie 14,5 mln przy niewiele większym zasięgu. Na liczbie odsłon zyskała też istotnie Gratka.pl. Dziwią słabsze niż w styczniu wyniki Onetu.

Kategoria Społeczności

Serwisy społecznościowe Onetu w lutym br. odwiedziło ponad 3,6 mln internautów czyli dwa razy więcej niż drugą w kolejności Interię. Służy jej prawdopodobnie integracja użytkowników na platformie Znajomi, bo z trzeciego miejsca Interia wskoczyła na drugie, wypierając serwisy Gazeta.pl, które zasadniczo radzą sobie równie dobrze co przed miesiącem. Ponad dwukrotnie wzrosła też liczba odsłon na serwisach społecznościowych Interii.

Niemniej, pod względem liczby odsłon bezdyskusyjnie prowadzi Grono.net z liczbą ponad 257 mln. Drugi jest Onet z prawie 160 mln odsłon. Pozostałe witryny wyraźnie im w tym względzie ustępują.

***

Lutowe wyniki Megapanelu (dla TOP 20 witryn o największej liczbie użytkowników i TOP 10 witryn o największej liczbie odsłon)

Styczniowe rankingi tematyczne serwisów

Styczniowe rankingi tematyczne serwisów - pozostałe kategorie