Listopad: rynek internetowy w sprzyjającej aurze

Miniony miesiąc okazał się łaskawszy dla branży internetowej w Polsce - tak wynika z przygotowanego przez nas podsumowania, w którym wzięły udział portale, firmy telekomunikacyjne, wydawcy treści online, sektor e-commerce i e-reklamy. Listopad był znacznie lepszy przede wszystkim dla internetowej branży wydawniczej oraz reklamowej.

Miniony miesiąc okazał się łaskawszy dla branży internetowej w Polsce - tak wynika z przygotowanego przez nas podsumowania, w którym wzięły udział portale, firmy telekomunikacyjne, wydawcy treści online, sektor e-commerce i e-reklamy. Listopad był znacznie lepszy przede wszystkim dla internetowej branży wydawniczej oraz reklamowej.

W listopadzie nasi ankietowani ocenili kondycję rynku na 78,35 pkt (w skali od 0 do 100 pkt). Dla porównania rezultat październikowy był o 4,48 pkt mniejszy. Przypomnijmy, że na ogólną ocenę składają się cząstkowe wyniki każdej grupy firm zajmujących się odmienną działalnością internetową. Nasi ankietowani oceniali cztery ważne dla siebie kategorie (w tym przychody i liczbę klientów), wykorzystując maksymalnie 20 punktów. W zależności od tego, ile firm stratowało w danej grupie, taki ułamek jednostkowa ocena stanowiła dla tejże grupy. Po zsumowaniu wyników otrzymaliśmy ocenę ogólną.

Listopad: rynek internetowy w sprzyjającej aurze

W listopadowym badaniu najlepiej rynek oceniły portale i firmy zajmujące się e-reklamą (odpowiednio 17,1 pkt i 17 pkt). Jak poinformowała nas Benita Jakubowska, dyrektor ds. sprzedaży w dziale Internet firmy CR Media, listopad okazał się być bardzo pomyślny dla brokera reklamy internetowej. ”Muszę przyznać, że zainteresowanie e-reklamą w naszym kraju wciąż rośnie” - zaznaczyła Benita Jakubowska. Coraz więcej firm, które dotychczas pomijały Internet w wyborze mediów do promocji swojego produktu bądź usługi, powoli zmienia swoje zdanie. ”Zbliżająca się gorączka przedświątecznych zakupów przełożyła się na bardzo istotny napływ nowych reklamodawców, chcących wykupić płatne odnośniki - zaznaczył Artur Banach, prezes zarządu NetSprint - Równie duże znaczenie dla utrzymania wzrostu przychodów z rekalmy ma dla wyszukiwarki utrzymanie satysfakcji dotychczasowych klientów. W listopadzie 74% naszych reklamodawców przedłużało swoje kampanie.”

Wysoką ocenę w listopadzie wskazali również wydawcy online – 16,33 pkt. Niższe wyniki zanotowały firmy z sektora e-commerce (14,42 pkt). W tej kategorii były jednak firmy, dla których listopad okazał się być rewelacyjnym okresem. ”Był to najlepszy miesiąc w historii serwisu Allegro.pl jeśli chodzi o obrót” - powiedział Artur Brzęczkowski, Sales/Marketing Manager - Szacowany obrót na aukcjach w całym roku 2003 to wielkość 380 mln zł. W listopadzie zostało założonych 65 tys. nowych kont. Szacujemy, że w tym roku zarejestrowanych zostanie w Allegro ponad 600 tys. nowych kont użytkowników.”

Najniższa ocena pochodziła od firm telekomunikacyjnych (13,5 pkt). Jak powiedziała nam Katarzyna Pacherova z departamentu PR Telekomunikacji Polskiej wyniki listopadowe okazały się dla operatora takie same jak w październiku.

Listopad: rynek internetowy w sprzyjającej aurze