LinkedIn zyskuje ponad 3 mln użytkowników
-
- Zuzanna Szybisty,
- 16.11.2007, godz. 10:06
Największy wzrost w ciągu ostatniego roku w kategorii serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych zanotował LinkedIn, Facebook oraz Club Penguin - wynika z badania przeprowadzonego przez Nielsen//Netratings. Mimo, że nadal zdecydowanie najpopularniejszym serwisem jest MySpace, to z taką dynamiką wzrostu użytkowników, jaką ma Facebook, może on już wkrótce zagrozić dotychczasowemu liderowi.
Myspace zanotował 19% wzrost i w październiku 2007 r. miał niemal 59 mln użytkowników. Za nim uplasował się Facebook z niemal 20 mln użytkowników, który odnotował jeden z największych procentowych wzrostów w ciągu ostatniego roku (125%). Jednak największy sukces odniósł LinkedIn, którego liczba użytkowników wzrosła z 1,7 mln w 2006 r. do 4,9 mln w październiku 2007 r. (189% wzrost).
Te dwa serwisy zdominowały amerykańskie społeczności. Powodów do zadowolenia nie może mieć natomiast AOL, którego społeczność People Connection straciła ponad 1,7 mln użytkowników, a blogowa platforma Hometown- niemal 1, 4 mln.
Na trzecim miejscu znalazł się serwis Classmates Online (odpowiednik polskiego nasza-klasa.pl), a na czwartym miejscu z ponad 10 mln użytkowników- Windows Live Spaces. Internetowa usługa Microsoft zanotowała 35% wzrost w ciągu ostatniego roku.

W pierwszej 10. najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych znalazły się także, mało znane w Polsce, Reunion.com, Club Penguin oraz Buzznet.com.