Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Liderzy marketingu

Z Michaelem Bueckle, wiceprezesem Europe Matchcode i senior dyrektorem europejskiego CMO Council, rozmawia Redakcja CMO.

Z Michaelem Bueckle, wiceprezesem Europe Matchcode i senior dyrektorem europejskiego CMO Council, rozmawia Redakcja CMO.

CMO: Jest pan wiceprezesem na Europę Matchcode i senior dyrektorem w europejskim CMO Council. Czy może nam pan powiedzieć coś o związku między CMO Council i Matchcode?

Liderzy marketingu

Michael Bueckle

Michael Bueckle: Matchcode to czołowa firma świadcząca usługi marketingowe, która działa globalnie. Koncentrujemy się na dostarczaniu usług, które umożliwiają wzrost firmom naszych klientów. Dzięki obecności na całym świecie, jesteśmy w stanie wprowadzać klientów na nowe rynki i wspierać ich w rozwoju codziennej sprzedaży. Na potrzeby naszych klientów oferujemy także kompletne, zintegrowane koncepcje marketingowe z uwzględnieniem wszystkich elementów miksu marketingowego i zarządzamy nimi w całej Europie. W tym roku Matchcode został poproszony przez CMO Council o prowadzenie działań w Europie. Jesteśmy m.in. siłą napędową planowanego spotkania w Berlinie i innych działań na Starym Kontynencie.

CMO Council jest światową siecią CMO i liderów marketingu. Jaka jest koncepcja tej organizacji?

- CMO Council jest prywatną organizacją non-profit, która została stworzona, aby umożliwić swoim członkom wymianę wiedzy, najlepszych praktyk i stanie na czele inicjatyw, które wpływają na marketing. Jest to sieć doświadczonych szefów działów marketingu. Organizacja liczy ponad 3 tysiące członków. Łącznie dysponują oni rocznym budżetem marketingowym na poziomie 60 mld USD.

Jakie usługi CMO Council oferuje swoim członkom?

- CMO Council oferuje szeroką gamę programów i usług. Zapewniamy newslettery elektroniczne, bank wiedzy i archiwa, badania i raporty związane z przywództwem, a także regularnie organizowane zjazdy i konwencje. Podstawową koncepcją organizacji jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Wszyscy korzystają i wszyscy uczestniczą.

W jaki sposób polski menedżer ds. marketingu może stać się członkiem CMO Council?

- Namawiam wszystkich polskich dyrektorów ds. marketingu, aby rozważyli swoje członkostwo w CMO Council. Członkiem można zostać tylko na zaproszenie. Można się o nie starać za pośrednictwem strony internetowejhttp://www.cmocouncil.org . Ta strona jest także dobrym źródłem dodatkowych informacji o naszej radzie. Członkostwo w CMO Council jest bezpłatne.

Jakie planuje pan imprezy, które mogłyby być interesujące dla profesjonalistów marketingu z Polski?

- CMO Council organizuje co roku European Summit. Najbliższy odbędzie się w Berlinie 27 i 28 listopada br. Tegoroczny temat brzmi: "Wpływanie na wartość. W jaki sposób marketing buduje innowacyjność i wzrost w biznesie". Prelegentami będą doświadczeni specjaliści z dziedziny marketingu, którzy opowiedzą o jego roli we wprowadzaniu innowacji na rynek. Poruszymy takie aspekty, jak połączenie sił sprzedaży i marketingu dla uzyskania prawdziwych rezultatów biznesowych, wpływ nowych mediów na marketing. Czekają nas bardzo intensywne dwa dni i zachęcam marketingowców do udziału.

Czy może pan już zdradzić nazwiska prelegentów?

- Wszyscy prelegenci są wybitnymi profesjonalistami i liderami w swoich dziedzinach. Będzie to nie w porządku wobec pozostałych, ale pragnę tu wymienić tylko jedno nazwisko: Malcolm McDonald, emerytowany profesor marketingu i dyrektor Cranfield School of Management. Opublikował ponad 40 słynnych książek o marketingu, m.in. "Marketing Plans; How to Prepare Them; How to Use Them" (w Polsce w ubiegłym roku nakładem wydawnictwa One Press ukazała się inna książka Malcolma McDonalda: "Błyskotliwość to za mało! Skuteczne techniki planowania marketingowego" - przyp. red.). Warto podkreślić, że szczyt w Berlinie nie będzie składał się jedynie z prezentacji. Będzie mnóstwo czasu na spotkania z kolegami z branży, wymianę myśli i rozmowy o pomysłach.

Czy możemy oczekiwać, że CMO Council będzie aktywna w przyszłości także w Polsce?

- Jak najbardziej. Polska to ważna i rozwijająca się gospodarka europejska. To istotna część Unii Europejskiej, posiadająca duży potencjał przyszłego dalszego wzrostu. Marketing odgrywa znaczącą rolę w rozwoju i bardzo chciałbym, aby elity polskich kadr marketingowych dołączyły do CMO Council. Poszerzyłoby to bazę CMO Council, a zwiększony obszar wiedzy byłby korzystny dla całej wspólnoty.

Dziękujemy za rozmowę.