Legalny m-marketing
- Anna Meller,
- 05.12.2003, godz. 10:57
Stowarzyszenie zajmujące się marketingiem mobilnym - Mobile Marketing Association - opracowało dla wszystkich firm zainteresowanych legalnym przesyłaniem wiadomości handlowych w postaci SMS specjalny kanon postępowania. Zdaniem MMA, tylko takie działanie może ocalić skuteczność tej formy promocji.
Zasadą numer jeden jest przesyłanie wiadomości o treściach komercyjnych tylko tym użytkownikom, którzy wcześniej wyrażą na to zgodę poprzez zalogowanie się w systemie przesyłania takich informacji albo na stronie internetowej. Do przesyłania SMS-ów o charakterze handlowym niezbędne jest przyzwolenie użytkownika. Nie wolno natomiast spamować telefonu informacjami dopiero nakłaniającymi do wyrażenia zgody na otrzymywanie tego typu treści.
Drugą, równie istotną sprawą jest możliwość zrezygnowania z bycia powiadamianym o reklamach. Zdaniem MMS jest to niezwykle ważny element. Klienci nie czują się wtedy osaczeni przez firmy przesyłające treści handlowe. Wylogowanie się z systemu przesyłającego informacje komercyjne musi być proste i sprawne.
MMA zaznaczyło dodatkowo, że w obrębie treści przesyłanych użytkownikom telefonów komórkowych mogą pojawić się wiadomości z działów: produkty, usługi, konkursy, rozrywka, obniżki/przeceny.
Więcej informacji:
http://www.mmaglobal.com