Kwietniowy ranking serwisów tematycznych
- Artur Małek,
- 23.06.2008, godz. 15:40
KATEGORIA STYL ŻYCIA
Przetasowanie w pierwszej trójce - dzięki uzyskaniu dodatkowych 4,89% zasięgu, na pozycję lidera wskakuje Onet.pl. Na drugie miejsce spada o2.pl.
KATEGORIA TURYSTYKA
Kolejna kategoria ze zmianami na czele stawki. Tym razem turystyczne serwisy Google awansują na drugą pozycję (dodatkowe 1,88% zasięgu). Na drugie spada szukacz.pl, tracąc 1,56% zasięgu. Duży spadek portalu Interia.pl - z 15. na 19. miejsce.
KATEGORIA NOWE TECHNOLOGIE
Wirtualna Polska awansuje na 5. z 6. pozycji. Na samym końcu stawki utrzymuje się Grupa Medusa, która spadła z 17 miejsca.
KATEGORIA PRACA
Gazeta.pl zyskuje 2,02% zasięgu i ląduje na pierwszym miejscu w kategorii praca, wyprzedzając tym samym inny serwis o bardzo silnej pozycji - Pracuj.pl. Ze względu na lukratywny charakter rynku rekrutacyjnego, należy spodziewać się tu zaostrzonej rywalizacji. Spadają natomiast szybkopraca.pl oraz Onet.pl-Praca.
KATEGORIA SPOŁECZNOŚCI
Na zasięgu traci serwis społecznościowy Fotka.pl (o 1,66%). Jego miejsce w zestawieniu zajmuje Moja Generacja. Google - blogger.com spada z 6. na 7. pozycję.
Od kwietnia 2008 nastąpiła zmiana w prezentacji wyników dla kategorii PRACA i EDUKACJA. Witryny znajdujące się dotychczas w kategorii PRACA, które zawierały serwisy o tematyce szkoleń, kursów, itp., zostały rozdzielone na dwie kategorie tematyczne - PRACA i EDUKACJA. Serwisy dotyczące szkoleń, kursów, itp. zostały włączane do kategorii EDUKACJA, natomiast pozostałe części witryn do kategorii PRACA.
Zmiany te dotyczą zakładek pracuj.pl/edukacja, edukacja.money.pl oraz praca.interia.pl/edukacja, które to zostały przeniesione z kategorii "praca" do kategorii " edukacja".