Kwietniowe wyniki Megapanelu czyli najpopularniejsze witryny w Polsce

Już w cztery dni po otrzymaniu marcowych wyników badań Megapanel możemy zaprezentować dane za kwiecień. Na prowadzeniu tradycyjnie Onet, a na drugim i trzecim miejscu znowu zamiana miejsc między Wirtualną Polską a Google. W pierwszej dwudziestce nie zmieścił się portal Yahoo. Mamy też nową gwiazdę - witrynę TVP i to od razu na 18 miejscu.

Kwietniowe wyniki Megapanelu czyli najpopularniejsze witryny w Polsce
Można powiedzieć, że tradycją staje się zamiana miejsc między WP a Google. Obydwie witryny walczą o drugie miejsce ze względu na liczbę użytkowników (real users).

O prawie 200 tys. użytkowników poprawił się wynik Google. Wirtualna Polska, choć zepchnięta na trzecie miejsce również może się pochwalić większym zasięgiem niż w marcu. Portal odwiedziło o 120 tys. więcej użytkowników niż przed miesiącem.

Kwiecień to miesiąc Wikipedii. Zyskała prawie pół miliona nowych użytkowników i tym samym ich liczba zbliżyła się do 2 milionów.

W rankingu dziesięciu najpopularniejszych witryn zestawionych ze względu na liczbę odsłon prowadzi Onet. Już na drugim miejscu jest platforma Allegro.

Kwietniowe wyniki Megapanelu czyli najpopularniejsze witryny w Polsce

Poniżej wyniki Megapanelu dla trzech komunikatorów. Pod tabelą znajdą Państwo odpowiedź na pytanie, dlaczego niedostępne są wyniki Megapanelu dla innych niż owe trzy aplikacje. Kwestię tę wyjaśnia Małgorzata Wołejko, kierownik Działu Realizacji Badania Panelowego, Gemius SA.

Kwietniowe wyniki Megapanelu czyli najpopularniejsze witryny w Polsce
Prezentacja aplikacji internetowych w wynikach badań Megapanel PBI/Gemius

Małgorzata Wołejko, kierownik Działu Realizacji Badania Panelowego, Gemius SA, wyjaśnia:

Mając na uwadze pytania dotyczące metodologii badania Megapanel PBI/Gemius, chciałabym wyjaśnić, co przede wszystkim decyduje o możliwości prezentacji aplikacji internetowych (np. komunikatorów) w wynikach badania. Otóż, o ile warunki prezentacji witryn są już dość dobrze znane - tzn. konieczne jest przekroczenie progu oglądalności wśród panelistów (w wypadku witryn dodatkowo istnieje możliwość uzupełnienia danych z badania panelowego za pomocą audytu site-centric), o tyle kwestia aplikacji internetowych przedstawia się nieco inaczej. W tym przypadku - ze względów technicznych - audyt site-centric jest niezbędny do prezentacji danego podmiotu w wynikach badania Megapanel PBI/Gemius. W celu wdrożenia audytu - analogicznie do witryn internetowych - konieczna jest współpraca zarówno firmy badawczej, jak i właściciela danego programu, polegająca na poprawnym umieszczeniu skryptu badawczego gemiusTraffic w aplikacji. Dlatego też w dotychczasowych wynikach badania Megapanel PBI/Gemius prezentowane są tylko te samodzielne aplikacje, które skorzystały z audytu site-centric, tj. trzy polskie komunikatory: Gadu-Gadu, Tlen oraz od niedawna - WPKontakt. Na zakończenie chciałabym jeszcze dodać, że aktualnie prowadzimy intensywne prace rozwojowe, mające na celu między innymi wyposażenie aplikacji pomiarowej netPanel w funkcjonalność badania również tych aplikacji internetowych, które nie korzystają z audytu site-centric.

Marcowe wyniki Megapanelu

Zachęcamy również do zapoznania się z tekstem o metodologii badania Megapanel PBI/Gemius.

Aktualizacja: 21 czerwca 2005 13:57

Poniżej tabeli wyników Megapanelu dla trzech komunikatorów znajdą Państwo odpowiedź na pytanie, dlaczego niedostępne są wyniki Megapanelu dla innych niż owe trzy aplikacje. Kwestię tę wyjaśnia Małgorzata Wołejko, kierownik Działu Realizacji Badania Panelowego, Gemius SA.