Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kupno wycieczki to średnio 12 wizyt w wyszukiwarce

W I kwartale 2007 r. 20 mln brytyjczyków poszukiwało informacji turystycznych korzystając z wyszukiwarek, wynika z danych comScore i Google UK. Okazuje się, że internuata z Wysp korzysta z wyszukiwarki średnio 12 razy zanim dokona zakupu.

Aby zamówić swoją wymarzoną wycieczkę internuata korzysta średnio 12 razy z wyszukiwarki, odwiedza 22 strony internetowe, a na zakup decyduje się dopiero na 29 dni od pierwszego wyszukiwania. 45% transkacji odbywa się na miesiąc, lub dłużej, od pierwszego wyszukiwania.

Internauci odwiedzają witrynę na której dokonali zakupu średnio 2,5 raza. Zaledwie 10% transakcji odbywa się po pierwszej wizycie na stronie sprzedawcy.

Co ciekawe, aż 54% klientów usług turystycznych, rozpoczynało wyszukiwanie od bardzo ogólnych fraz, takich jak nazwa miejscowości docelowej. Jedynie 10% nigdy nie użyło nazwy marki (np. "thomson holiday" czy "easy jet flights") w trakcie poszukiwań. Co ważne, ponad 30% klientów używa bardzo ogólnego zapytania przy ostatnim procesie wyszukiwania, zaraz przed podjęciem decyzji o zakupie.

W trakcie poszukiwań klienci zmieniają frazy, które wpisują do wyszukiwarki. Spośród wszystkich tych, którzy dokonali zakupu, 29% przy początkowych zapytaniach wpisywało hasła ogólne (np. "wakacje Włochy"), jednak im bliżej decyzji zakupowej tym częściej pojawiały się zapytania o konkretną markę.

-To badanie dowodzi, że wyszukujący informacji turystycznych nie są na stałe przywiązani do konkretnych marek - spędzają wiele czasu na znalezieniu miejsc, w które chcą się wybrać i zastanawiają się nad ofertami konkurujących firm. Fakt, że użytkownicy zaczynają od bardziej ogólnych zapytań, daje markom spore szanse na zainteresowanie nowych klientów. Z kolei te marki, których nie ma przy takich wynikach wyszukiwania, tracą na sprzedaży- wyjaśnia Robin Frewer z brytyjskiego oddziału Google.

Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym kwartale ubiegłego roku, lecz firmy comScore i Google dopiero teraz zaprezentowały dane. Wzięło w nim udziało ponad 20 tys. osób które korzystają z wyszukiwarek i mają zainstalowany panel comScore Media Metrix. Google pomogło firmie badawczej comScore w kategoryzacji setek tysięcy zapytań wpisywanych do wyszukiwarek i opracowaniu wyników.