Kto, co i dlaczego kupuje w internecie

Już jutro na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" przedstawiony zostanie raport "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy". Dziś prezentujemy jego fragmenty.

O możliwości robienia zakupów w internecie słyszało 97% internautów objętych badaniem. 30,8% użytkowników robi zakupy online kilka razy w roku, a 14,3% kilka razy w miesiącu.

Najczęściej wymieniane przez internautów zalety dokonywania zakupów w internecie to oszczędność czasu, możliwość złożenia zamówienia o każdej porze dnia i nocy oraz dostawa produktu prosto do domu.

Kto, co i dlaczego kupuje w internecie

Dlaczego internauci decyduja się na zakupy online

Badani z grupy osób, które kupowały w internecie, deklarowali, że najczęściej dokonują zakupu książek oraz płyt. Aż 42,5% internautów z tej grupy kupiło książkę przynajmniej raz w ciągu półrocza, a 17,6% rzadziej niż raz na pół roku. Płyty przynajmniej raz w ciągu sześciu miesięcy zakupiło w internecie 21,3% osób z tej grupy.

Kto, co i dlaczego kupuje w internecie

Jak często kupuje Pan(i) w sklepach internetowych podane niżej produkty?

Jak wynika z wypowiedzi właścicieli, prezesów czy osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych, dane na witrynach sklepów są na prawie 40% z nich aktualizowane codziennie lub prawie codziennie. Raz w miesiącu treści zmieniane są w przypadku jedynie 6,3% sklepów.

Pełen raport zostanie zaprezentowany już jutro na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" organizowanej przez serwis Money.pl.