Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kto, co i dlaczego kupuje w internecie

Już jutro na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" przedstawiony zostanie raport "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy". Dziś prezentujemy jego fragmenty.

O możliwości robienia zakupów w internecie słyszało 97% internautów objętych badaniem. 30,8% użytkowników robi zakupy online kilka razy w roku, a 14,3% kilka razy w miesiącu.

Najczęściej wymieniane przez internautów zalety dokonywania zakupów w internecie to oszczędność czasu, możliwość złożenia zamówienia o każdej porze dnia i nocy oraz dostawa produktu prosto do domu.

Kto, co i dlaczego kupuje w internecie

Dlaczego internauci decyduja się na zakupy online

Badani z grupy osób, które kupowały w internecie, deklarowali, że najczęściej dokonują zakupu książek oraz płyt. Aż 42,5% internautów z tej grupy kupiło książkę przynajmniej raz w ciągu półrocza, a 17,6% rzadziej niż raz na pół roku. Płyty przynajmniej raz w ciągu sześciu miesięcy zakupiło w internecie 21,3% osób z tej grupy.

Kto, co i dlaczego kupuje w internecie

Jak często kupuje Pan(i) w sklepach internetowych podane niżej produkty?

Jak wynika z wypowiedzi właścicieli, prezesów czy osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych, dane na witrynach sklepów są na prawie 40% z nich aktualizowane codziennie lub prawie codziennie. Raz w miesiącu treści zmieniane są w przypadku jedynie 6,3% sklepów.

Pełen raport zostanie zaprezentowany już jutro na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" organizowanej przez serwis Money.pl.